הסרט התיעודי 'מדינת הגירה': כתב אישום נגד נשיא ארה"ב דולנד טראמפ

ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ ניסה למנוע את הפצת הסרט התיעודי החדש של נטפליקס: "מדינת הגירה" – לפחות עד לאחר הבחירות שייערכו בנובמבר הקרוב. ישנה סיבה טובה לרצונו של טראמפ למנוע מאזרחי ארצו לצפות בסדרה החושפת את האכזריות השיטתית של גורמי האכיפה האמריקאיים ממקור ראשון ובלי מתווכים.

סרטם התיעודי של הבמאים שאול שוורץ הישראלי וכריסטינה קלוסיאו, מספק הצצה נדירה לקרביים של מערכת האכיפה של רשות ההגירה האמריקאית, ובייחוד לסוכנות האכיפה הפדרלית לענייני מכס והגירה (הידועה בראשי התיבות ICE). הקולנוענים החמושים במצלמות התלוו לסוכני הרשות במבצעי אכיפה קשים לצפייה, ולאנשי משמר הגבולות והסוהרים במתקני המעצר של הרשות.

כל אחד מששת הפרקים בני השעה עוסקים בסוגיה אחרת, וכבר בפרק הראשון חושפת הסדרה את כוחה, עם ליווי אילם של סוכנים פדרליים שפשוט לא מסוגלים לסתום את הפה ומתארים בפרוטרוט את פעילותם השוללת זכויות אדם בסיסיות. הפרק הראשון גם עוסק באחת הסוגיות הקשות ביותר – הפרדת הורים מילדיהם כחלק ממדיניות "אפס סובלנות" שהנהיג הנשיא טראמפ מיד עם כניסתו לתפקיד.

מדיניות זו, שעוררה מחאות גדולות ברחבי ארה"ב ובעולם, מוצגת בהיבט רחב הן של אנשי הרשות, והן מבעד לעיניהם של כמה מהגרים עצורים שהופרדו מילדיהם, הנותנים עדות בזמן אמת על ההפרדה הבלתי אנושית.

 

הרשימה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"