הסרט המצרי הנודע 'בית יעקובּיאן' יוקרן במוצאי שבת בגדה השמאלית

הסרט המצרי הנודע "בית יעקובּיאן" (2006, 172 דקות, ערבית עם תרגום לאנגלית) של הבמאי מרוואן חאמד יוקרן מחר, מוצ"ש 23 בספטמבר, בשעה 20:00 במועדון הקולנוע של הגדה השמאלית. הסרט  על-פי הספר "בניין יעקובּיאן" של עלאא אל-אסוואני מ-2002.

2017-09-22_182019

הסרט הוא שיתוף פעולה נדיר ומיוחד במינו: נובלה של סופר הכי מצליח במצרים כיום, תסריט של גדול התסריטאים במצריים, ועאדל אימאם אחד- שהוא 'השחקן' המצרי והערבי הגדול ביותר בכל הזמנים, כאשר על מלאכת הבימוי מנצח מרוואן חאמד, אחד הבמאים הצעירים והמרתקים במצריים, שזהו סרטו הארוך הראשון. התוצאה היא פסיפס קולנועי יפה, מרגש, מצחיק ומעורר מחשבה והשראה.  בניין יעקובּיאן הוא בניין מגורים במרכז קהיר אשר הוקם ב-1934 ומתגוררים בו כיום אנשים מגוונים ממעמדות שונים, בן אצולה ערירי שמשפחתו איבדה את מעמדה הכלכלי והפוליטי לאחר מהפכת הקצינים החופשיים, ומשרדו שבבניין משמש אותו היום למפגשים מיניים עם נשים, אופורטוניסט עשיר וחבר פרלמנט במצרים החדשה שנאבק לשרוד בתוך מערכת פוליטית וכלכלית מושחתת, עורך עיתון הומוסקסואל שמסתיר את זהותו המינית ובכל זאת מוצא אהבה שהיא בלתי אפשרית.

על גג הבניין מתגוררים עניים ומוכי גורל שאף על פי שהם משקיפים על קהיר מלמעלה, העיר גורסת את חלומותיהם ושאיפותיהם ומכריחה אותם לעצב את גורלם מחדש. הסרט הוא פסיפס סיפורי עשיר וצבעוני, כאשר הבניין הוא מטאפורה ועדות לחייהם של האנשים ולהיסטוריה של מצרים, לפני ואחרי מהפכת הקצינים החופשיים. את השיחה אחרי הסרט ינהל תאופיק אבו-ואיל. כאמור ההקרנה תיערך מחר בשעה 20:00 בגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70, תל-אביב.