הסרט הירדני ד'יב יוקרן במוצאי שבת במועדון הגדה השמאלית בתל-אביב

הסרט הירדני "ד'יב") ذيب) של הבמאי נאג'י אבו נָוואר, 100 דקות, ערבית, תרגום לאנגלית (2014) יוקרן מחר (מוצ"ש) במועדון הגדה השמאלית. בנופים מדבריים מרהיבים מתחולל סיפור אישי והיסטורי. השנה היא 1916, בה החל "המרד הערבי הגדול" בחסות האימפריאליזם הבריטי נגד האימפריה העות'מנית.

2017-06-23_193103

ד'יב, ילד בן 10, יוצא עם אחיו הגדול חוסיין ללוות שני נציגים של המהפכה, האחד הוא בן שבט בדווי והשני קצין אנגלי, ליעד במדבר. המסע של הארבעה מלא סכנות, מארבים מסכני חיים ועוד הפתעות בדרך. הילד ד'יב עובר מסע התבגרות בדרך הקשה, עליו להיאבק כדי לשרוד וגם לומד שיעור בחיים בנוגע לאמון ולבגידה. הסרט שמתכתב עם ז'אנר המערבון תוך שהוא בורא את עולמו הייחודי, נותן מבט מחודש על פיסת היסטוריה שהומחשה בסרט "לורנס איש ערב".

לא במקרה הסרט צולם באותם נופים מדבריים בוואדי רם שבירדן בהם צולם "לורנס איש ערב". לקראת הצילומים בילה הבמאי נאג'י אבו נָוואר שנה שלמה במדבר בלימוד חיי השבטים המקומיים וגם ליהק בדווים חסרי ניסיון משחק לגלם את הדמויות בסרט. הסרט היה מועמד לאוסקר הסרט הזר ב– 2016 ונחשב לשיא בגל הסרטים העצמאים הירדנים בשנים האחרונותאת השיחה אחרי ההקרנה ינהל תאופיק אבוואיל. ההקרנה תתקיים במועדון הגדה השמאלית, אחד העם 70, תל אביב.

מועדון קולנוע בגדה השמאלית בפייסבוק:

https://www.facebook.com/LeftBankMC