הסרדינים באיטליה ניצחו: הפשיזם לא עבר בבחירות באמיליה-רומאנה

תנועת המחאה האנטיפשיסטית "הסרדינים" ניצחה בבחירות שנערכו אתמול במחוז האיטלקי מאמיליהרומאנה. הבחירות האזוריות במחוז, שתחת שליטת המפלגה הקומוניסטית מאז תום מלחמת העולם השנייה ומאז שנות ה-90 תחת הנהגה שמאלית, עוררו דריכות פוליטית באיטליה כבר במשך חודשים כי מנהיג המפלגה הניאופשיסטית "לגה", מתיאו סלביני, הבטיח לתפוס את השלטון לראשונה במחוז. הכוונה של סלביני הייתה להשתמש בתבוסת המרכזשמאל כדי ליזום הליכה לבחירות כלליות חדשות באיטליה ו"להגיש צווי פינוי לממשלה ברומא". עתה נחסמה דרכו לשלטון, מסר הבוקר העיתון הקומוניסטי "איל מניפסטו" היוצא לאור ברומא.

ראש המחוז אמיליהרומאנה, סטאפנו בונצ'יני, שנבחר שוב לתפקיד, בשעות הלילה, לאחר שפורסמו תוצאות הבחירות (צילום: איל מניפסטו)

מתוצאות הבחירות הסופיות (אך לא רשמיות) עולה כי מועמד קואליציית מרכזשמאלירוקים, סטאפנו בונצ'יני זכה ב51.4% מהקולות, בעוד מועמדת קואליציית ימין מטעם ה"לגה" קיבלה 43.6% מהקולות. מועמד תנועת חמשת הכוכבים במחוז קיבל רק 3.5%.

"מחאת הסרדינים", שנולדה בבירת המחוז בולוניה בנובמבר האחרון, קראה "למלא את הכיכרות באיטליה כמו סרדינים" כדי להראות לימין בראשות סלביני כי הוא אינו היחיד שיכול לארגן הפגנות. היא התפשטה מאז ברחבי איטליה, אך המבחן האמיתי שלה היה בבחירות אתמול. גם סלביני ביקר תכופות בבולוניה ובערים אחרות כדי לתמוך במועמדת ה"לגה", שעמדה בראש קואליציית הימיןמרכז.

עוד על מחאת הסרדינים, בגיליון 1 של "זו הדרך", עמ' 10:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/01/G01_2020.pdf