הסערה בגרמניה: נאלץ להתפטר ראש ממשלת תורינגיה שנבחר בקולות הימין הקיצוני

ראש ממשלת תורינגיה, תומאס קמריך מהמפלגה הליברלית, שנבחר בתמיכת הימין הקיצוני נאלץ להתפטר אתמול (חמישי) בעקבות המחאות הרמות ולחצם של ראשי המפלגות – כולל מפלגתו. כך מסר הבוקר הצרפתי "הומניטה". מקריך כיהן בתפקיד פחות מיממה. בעקבות התפטרותו נערך דיון שארך שעות בפרלמנט המקומי ובסופו הוחלט שלא לקיים בחירות נוספות – אלא הצבעה בקרב חבריו. ההחלטה סוללת את דרכו של מועמד השמאל, נציג מפלגת "די לינקה" וראש הממשלה המכהן, בודו ראמלוב, לזכות בהצבעה נוספת שתתקיים על התפקיד במועד לא ידוע.

מפגינים אנטיפשיסטים, אמש, בארפורט (צילום: די לינקה)

ראמלוב, שכיהן עד עתה כראש ממשלת תורינגיה וניצח בבחירות שנערכו באוקטובר האחרון, שיתף בטוויטר קטע מדברים שכתב אדולף היטלר מ-1930: בתורינגיה השגנו את ההצלחה הכי גדולה שלנו. שם אנחנו כיום המפלגה החשובה ביותר. המפלגות האחרות בתורינגיה, שבעבר שלטו במדינה, לא יכולות לגבש רוב ללא השתתפותנו". זאת בעקבות תקדים הפוליטי שנרשם ביום רביעי בגרמניה: ראש הממשלה החדש של תורינגיה נבחר לתפקיד בתמיכת מפלגת הימין הפשיסטי "אלטרנטיבה לגרמניה". זאת, במטרה למנוע מנציג מפלגת השמאל להמשיך ולכהן בתפקיד. המפלגה הימנית קיצונית זכתה ב-23% מהקולות בבחירות, שהתקיימו באוקטובר האחרון, והגיעה למקום השני במדינה אחרי "די לינקה", עם 31% מהקולות.

יצוין שאגף המפלגה "אלטרנטיבה לגרמניה" הניאופשיסטית בתורינגיה נחשב לקיצוני במיוחד, והוא מובל על ידי ביורן הקה, פוליטיקאי שקרא לגרמניה "לשים קץ לתרבות האשמה" וגם כינה את האנדרטה לזכר יהודי אירופה בלב ברלין, "אנדרטת הבושה". קמריך הוא מועמד של פשרה, נציג המפלגה הליברלית שקיבלה רק 5% מהקולות.

"אלטרנטביה לגרמניה" נכנסה המפלגה לכל הפרלמנטים של מדינות המחוז המרכיבות את הרפובליקה הפדרלית הגרמנית, על מצע של התנגדות למהגרים ולאיסלאם, הטלת ספק בהתחממות גלובלית קריאות לבטל את התקשורת במימון הציבור והתנגדות לזכויות להט"בים. היא הראשונה במערכת הפוליטית הגרמנית להציב את עצמה מימין למפלגה השמרנית.