הסכם קיבוצי ראשון נחתם בשלמה חברה לביטוח; הסכם גם במפעל קופולק

לאחר מאבק ארוך נחתם אתמול (רביעי) הסכם קיבוצי ראשון בחברת הביטוח שלמה, שיחול על כ-150 עובדים בחברה אשר התאגדו בהסתדרות בתחילת 2016. שלמה ביטוח מצטרפת בזאת אל חברות הביטוח הגדולות הפועלות בישראל אשר עובדיהן כבר נהנים מהעסקה תחת הסכם קיבוצי, בהן: מנורה מבטחים, כלל, מגדל, AIG, הפניקס ושירביט.

2018-01-18_181023

העובדים בשלמה חברה לביטוח חוגגים את חתימת ההסכם הקיבוצי הראשון (צילום: ועד עובדים)

תוקפו של ההסכם שנחתם הוא עד לסוף שנת 2021. בין היתר, נקבע בהסכם כי השכר ההתחלתי לעובדי החברה יהיה גבוה באופן ניכר משכר המינימום הנוכחי במשק. בנוסף, לאורך תקופת ההסכם יועלה שכר העובדים בכ-12% בממוצע. סעיפים נוספים בהסכם קובעים כי אחת לשנה יקבלו העובדים בונוס, ועם חתימת ההסכם יקבלו העובדים גם מענק חתימה מיוחד.

לצד זאת הוסכם כי לכל עובד אשר יצבור ותק של שנתיים תיפתח קרן השתלמות, יוגדלו מכסת ימי ההבראה ותעריף ימי ההבראה, תגדל מכסת ימי החופשה ויוענקו שני ימי בחירה בשנה לכל עובד. לראשונה בחברה, לעובדים מעל ותק של שנתיים ישולמו ימי מחלה במלואם החל מהיום הראשון. עובדים אשר הינם הורים לילדים יקבלו תשלום בגין השתתפות בקייטנות.

ההסכם מסדיר את מעמד עובדי החברה ומספק להם ביטחון תעסוקתי שכן הוא כולל מנגנונים משותפים להנהלה, להסתדרות ולוועד בכל הקשור לניוד וקידום עובדים וכן במקרים של פיטורי צמצום או על רקע אי התאמה ומשמעת. בנוסף לכך הסכימו הצדדים על הגדלת תקציב הרווחה אשר תקצה החברה לפעילויות עבור העובדים, ועל בדיקת סקר רפואית לעובדים מעל גיל 45, בהשתתפות ההנהלה. יו"ר ועד העובדים, ורד כרמון, מסרה "אני שמחה שאחרי שנתיים מאתגרות הגענו ליום המיוחל. משמח אותי מאוד שהעובדים ומשפחותיהם ייהנו מתנאים כלכליים משופרים ומביטחון תעסוקתי".

כמו כן, ההסתדרות, הנהלת מפעל קופולק מפתח תקווה וועד העובדים חתמו על הסכם קיבוצי חדש. בחברה מועסקים כ-120 עובדים, העוסקים בפיתוח, יצור, שיווק והפצה של ויטמינים ותוספי מזון לעופות וחיות משק. לחברה אתר נוסף ברמת חובב.

כחלק מההסכם, שתוקפו למשך שלוש שנים, נקבע כי שכר היסוד של כלל עובדי החברה יעלה ויעודכן, כך שלא יפחת מ-5,800 שקל – גבוה משמעותית משכר המינימום במשק. בנוסף לכך, בכל אחת משלוש שנות ההסכם העובדים יקבלו תוספות שכר בשיעור ממוצע של 3.5% עבור כל שנה – כך שבסך הכל לאורך כל תקופת ההסכם ייהנו העובדים מהעלאה של 11% בשכרם. לצד זאת הוחלט כי החל ממועד החתימה על ההסכם הפרמיות המשולמות לעובדים יהוו רכיב לצורך הפקדה לביטוח פנסיוני (תגמולים ופיצויים). ההסכם כולל גם תוספת ארוחת בוקר לעובדי משמרת בוקר, העברת שווי השתלמות נופש משנה לשנה הבאה וימי השתלמות לחברי הוועד.