הסכם קיבוצי ראשון נחתם בחברת הכלל הראשון מקבוצת כלל ביטוח

הסכם קיבוצי ראשון נחתם ביום חמישי האחרון בחברת הכלל הראשון מקבוצת כלל ביטוח. הכלל הראשון עוסקת בין היתר, בשיווק פוליסות ביטוח בענפים השונים. כ-360 עובדי החברה התאגדו בהסתדרות בנובמבר האחרון. ההסכם, שיהיה בתוקף עד סוף שנת 2020, כיתר ההסכמים שנחתמו בקבוצת כלל, נחתם במטה חברת הכלל הראשון בפתח תקווה.

2018-03-31_170602

התאגדות עובדי "הכלל הראשון", נובמבר 2017 (צילום: ההסתדרות)

ההסכמות החדשות שעליהן חתמו הצדדים, מעוגנות למעשה בתוספת להסכמים הקיבוציים בחברת כלל, שנחתמו ב-2014 וב-2017, תוך הרחבת תחולתם של ההסכמים על עובדי הכלל הראשון. המשמעות היא כי הסכמי כלל, יחולו בשינויים שהוסכמו מעתה גם על עובדי הכלל הראשון ועובדי המוקדים הטלפוניים בכלל ביטוח, תוך הגדרת זכאותם למגוון רחב של הטבות, בהן: מנגנון תשלום עדכוני שכר, זכאות לקרן השתלמות, הפרשות פנסיוניות מיטיבות, תנאי רווחה משופרים ובהם סבסוד קייטנות הקיץ לילדי העובדים, מכסה מיטיבה של ימי חופשה, שיפור בגובה דמי ההבראה, מענק ותק מיוחד, תשלום בגין ימי מחלה המיטיב מעל החוק, ועוד

לצד הגדרת הזכאות של עובדי הכלל הראשון להטבות המעוגנות בהסכמי כלל, ההסכם החדש כולל גם התייחסות לנושאים כמו תקופת ניסיון וקביעות. תקופת הניסיון בחברה תוגבל לשלוש שנים וכל עובד אשר השלים תקופה זו, ייחשב כעובד קבוע. כל העובדים הכפופים להסכם אשר נקלטו בחברה לפני נובמבר 2017, יהיו זכאים לקבל מעמד של עובד קבוע כבר לאחר שישלימו ותק של שנתיים וחצי. בהסכם הוגדר היחס לעובדים קבועים, מנגנון פיטורים שקוף המספק ביטחון תעסוקתי לעובדים, ההסכם מיישם גם את המערכת ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים, כפי שהוגדרה בהסכמים הקודמים בקבוצה.
על פי ההסכם, העובדים השעתיים המועסקים בחבה, יהיו זכאים לעבור במועד קבלת הקביעות להעסקה במתכונת חודשית.

כחלק מההסכמות בין הצדדים, התחייבה החברה לקלוט להעסקה ישירה שני עובדי קבלן המועסקים כשומרים. עובדים אלו יהפכו לעובדים מן המניין בחברה וייהנו מזכויות ומהטבות שונות המעוגנות בהסכם הקיבוצי.