הסכם קיבוצי ראשון לעובדי מפעל אבגול בדימונה שבבעלות הודית

ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, הנהלת חברת אבגול וועד עובדי החברה, חתמו על הסכם קיבוצי ראשון במפעל החברה בדימונה. ההסכם רלוונטי לכ-80 עובדים והינו בתוקף ל-30 חודשים, רטרואקטיבית מפברואר 2020. הוא כולל שיפור בתנאי השכר, הפנסיה והרווחה של העובדים.

הכניסה למפעל בדימונה (צילום: אבגול)

בין עיקרי ההסכם: תוספות שכר של 4% לעובדים חודשיים, כ-8% לעובדי משמרת הצהריים ו-10% לעובדי משמרת הלילה. מענק חתימה לכלל העובדים, בהתאם לוותק. הפרשות פנסיוניות משופרות, גם על רכיב המשמרות. שיפור תנאי הנופש השנתי והארוחות על חשבון המעסיק, ומתן בונוס חודשי בהתאם לעמידה ביעדים.

אבגול תעשיות עוסקת בייצור בדים לא ארוגים בארץ ובחו"ל, בין היתר למוצרי היגיינה כגון חיתולים, מוצרי היגיינה לנשים ומסיכות לפנים. את המפעל בדימונה פתחה החברה לפני כשנתיים. ביולי 2018 חברת לאינדורמה ונצ'רס, חברה ציבורית תאילנדית שמייסדה הוא איש העסקים ההודי אלוקלוהיה רכשה את מניותיה של אלגול מקרן בריטית. החברה היא יצרנית הכימיקלים, המעסיקה 15 אלף עובדים ברחבי העולם ודיווחה ב-2017 על הכנסות של 8.4 מיליארד דולר. לאבגול שישה מפעלים ברחבי העולם, בישראל, ארה"ב, רוסיה, סין והודו ויכולת הייצור השנתית של החברה עומדת על 203 אלף טון. החברה מעסיקה 900 עובדים ברחבי העולם.