הסכם קיבוצי ראשון לעובדי חברה האבטחה אלקטרה סקיורטי מקבוצת אלקטרה

ההסתדרות, הנהלת חברה האבטחה אלקטרה סקיוריטי מקבוצת אלקטרה וועד העובדים חתמו אתמול (רביעי) על הסכם קיבוצי ראשון שיחול על כ-120 עובדי החברה. אלקטרה סקיוריטי מספקת בעיקר שירותי "אבטחה מדלגת" באמצעות מאבטחים רכובים על אופנועים, ובין לקוחותיה נמנים בנק הפועלים, בנק לאומי, קופ"ח מכבי והוט מובייל.

2017-06-15_204216

עובדי אלקטרה סקיוריטי התאגדו לאחר ש"ח.א.ש", החברה הקודמת בה הועסקו, פורקה ופעילותה נרכשה באוגוסט האחרון על ידי קבוצת אלקטרה. העובדים התארגנו בהסתדרות על רקע רצונם להסדיר את תנאי העסקתם בחברה באופן קיבוצי.

ההסכם אליו הגיעו הצדדים, לאחר מו"מ שהתנהל מאז הסתיים מהלך ההתאגדות, תקף למשך שלוש שנים. כחלק ממנו נקבע כי השכר ההתחלתי החברה יעמוד על 38 שקל לשעה גבוה משמעותית מהמקובל בתחום. במהלך תקופת ההסכם יזכו העובדים הזכאים לכך גם לתוספת שכר שעתית של עד 3 שקלים, שתחולק למספר פעימות.

ההסכם כולל אף חלוקת מענקים כספיים בגובה של עד 2,000 שקל, בהתאם לוותק העובדים וללוח הזמנים שנקבעו בהסכם, וכן לתוספת מיוחדת במקרים של פעילות לא שגרתית בגובה 500 שקל לעובד. עובדים אשר משמרתם תפוצל יקבלו על כך גמול נוסף.

עוד נקבע בהסכם כי כלל עובדי החברה אשר היו מועסקים בחברת "ח.א.ש" עם רכישתה, ייהנו ממענק מיוחד בגובה 360 שקל. מתוקף ההסכם, כלל עובדי אלקטרה סקיוריטי יקבלו מתנות באירועים משפחתיים וחגים בשווי דומה לשאר עובדי קבוצת אלקטרה. ההסכם מסדיר גם את השתתפותה הכספית של הנהלת אלקטרה סקיוריטי בפעילויות הרווחה השונות של הוועד.

יצוין כי ההטבות מהן ייהנו העובדים כחלק מההסכם, מתווספות לתנאי ההסכם הקיבוצי הענפי בענף השמירה והאבטחה שנחתם בשנת 2014 בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן למנכ"ל הארגון הארצי של מפעלי השמירה והאבטחה פיני שיף, וכולל בין היתר קרן השתלמות, פנסיה מוגדלת, דמי הבראה משופרים ועוד.