הסכם קיבוצי לזמרי מקהלת האופרה הישראלית; גמלאים הפגינו בתל-אביב

ההסתדרות, הנהלת האופרה הישראלית וועד זמרי וזמרות מקהלת האופרה חתמו על הסכם קיבוצי חדש אשר יביא לשיפור משמעותי בשכרם של 70 חברי המקהלה ויבטיח את ביטחונם התעסוקתי בשנים הקרובות. ההסכם מגדיל את התגמול שיקבלו העובדים על מלאכתם ב-7.5% שיינתנו בפעימות ומבטיח כמות מינימלית של חזרות ומופעים עליהם ישתכרו העובדים מדי עונה.

2018-03-22_202517

האופרה "דון קרלו" (צילום: האופרה הישראלית)

יו"ר הוועד ירון לוי, מסר "אני שמח לבשר כי בתום מו"מ ממושך עם הנהלת האופרה הצלחנו לראשונה להגיע להסכם, שבו מתחייבת האופרה לספק לזמרי המקהלה מינימום עבודה קבוע מדי שנה. זו הפעם הראשונה בה מתחייבת האופרה לזמרים התחייבות שאנו מקווים שתוביל בעתיד להעסקה רציפה של זמרי המקהלה באופרה".

יותר ממאה גמלאים הפגינו הבוקר (חמישי) במרכז תלאביב במחאה על כוונת משרד האוצר לקצץ ביותר מאחוז בקרנות הפנסיות הוותיקות לאחר פסח. יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי אמר בהפגנה: "לא יתכן שמדינת ישראל תפקיר את הקשישים שחסכו כל חייהם ולעומת זאת ח"כים שרים מקבלים תוספות". ההפגנה התקיימה בצומת הרחובות אבן גבירול וארלוזרוב ובמהלכה הגמלאים חסמו את הכביש במשך כמה דקות.

אתמול הודיעה ההסתדרות כי היא יוצאת למאבק כנגד כוונת האוצר לקצץ בקצבאות הפנסיה של מבוטחי קרנות הפנסיה הוותיקות. זאת, לאחר הודעת קרן "עמיתים" על קיצוץ בקצבה הפנסיונית של כרבע מיליון גמלאים בכאלף שקלים בשנה. הקרן, המנוהלת על ידי משרד האוצר ומאגדת את קרנות הפנסיה הוותיקות שהולאמו ב-2003.