הסכם קיבוצי חדש בים המלח; ההסתדרות מצטרפת למאבק של הסייעות הרפואיות

הסכם קיבוצי חדש לעובדי מפעלי ים המלח מעלה את שכר בסיס בחברה ל-6,000 שקל.

ההסתדרות, הנהלת מפעלי ים המלח שבבעלות קונצרן כי"ל המופרט של עידן עופר, ומועצת עובדי המפעלים חתמו על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כ-1,200 עובדים. ההסכם, שיחול רטרואקטיבית מחודש אוקטובר 2017 ויהיה תקף למשך חמש שנים, כולל בין היתר הגדלת שכר בסיס במפעל ל-6,000 שקל, חלוקת מענק חתימה בגובה 15 אלף שקל, תוספות שכר בגובה של עד כ-70% לעובדים חדשים ועד כ-30% לעובדים ותיקים והגדלת ההפרשות הפנסיוניות ב-2,500 שקל בחודש. בנוסף לכך ההסכם כולל מענקים ותנאי פרישה מיטיבים למחליטים לצאת לפנסיה מוקדמת.

הסתדרות המעו"ף הצטרפה למאבק נגד החלטת משרד הבריאות לפטר את הסייעות הרפואיות, המסייעות לכ-1,500 ילדים עם אלרגיה מסכנת חיים. לפי התוכנית, המורים עצמם יקבלו אחריות על הנושא ויצטרכו לוודא כי האזור שבו שוהים הילדים הוא סטרילי, וכן ימונה בכל מוסד חינוכי גורם אחד שיהיה אחראי לנושא. ההחלטה מעוררת התנגדות רבה בקרב ההורים, שחוששים למצב הרפואי של ילדיהם.

2018-05-30_193834

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון ברדוד שלח השבוע מכתב לחיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי, ובו מחה על הפיטורים הצפויים של אלפי סייעות: "ביטול התקנים מהווה פגיעה בתלמידים, בהורים ובסייעות גני הילדים ובתי הספר. אנחנו מתנגדים להטיל אחריות כל שהיא הנוגעת לילדים אלרגניים, על הסייעות שאינן סייעות רפואיות". עוד כתב ברדוד כי "המהלך מעורר סוגיות כבדותמשקל, לרבות פיטורים המוניים של עובדות מסורות המועסקות שנים רבות, הטלת תוספת עבודה על הסייעות הקיימות וחשיפת הסייעות לאחריות פלילית ונזיקית אם ייגרם חס וחלילה נזק לילדים הזקוקים לטיפול מיוחד ו/או לשאר ילדי הגן ובתי הספר".

נמסר כי הכתובת של ההסתדרות היא השלטון המקומי, מכיוון שהיא מעסיקה את הסייעות, אך ההחלטה היא כאמור של משרד הבריאות. מימון הסייעות מתחלק באופן שווה בין משרד הבריאות, הרשויות המקומיות, משרד החינוך ומשרד האוצר.

הסתדרות המורים כבר הכריזה על סכסוך עבודה בעקבות הצעד המתוכנן, ומאיר אסרף מהסתדרות המורים אמר השבוע בוועדת החינוך: "אנחנו מתנגדים להטלת אחריות על עובדי הוראה עובדי הוראה הם לא אחיות בית ספר". בישיבה השתתפו גם הורים לילדים עם אלרגיות שסיפרו על הבעיות שמערימה מערכת החינוך עליהם ועל ילדיהם. אבא לילד עם אלרגיה סיפר שהילד שלו לא מגיע ללימודים כי אין לו סייעת צמודה. אמא לילדה עם אלרגיות מרובות סיפרה כי בתה לא התקבלה למעונות משום שהמטפלות סירבו להתמודד עם האלרגיות שלה.