הסכם קיבוצי חדש בחברת אל על; עובדי חברת החשמל מפסיקים את העיצומים

חברת "אל על" חתמה אמש (חמישי) על הסכם קיבוצי עם ההסתדרות ועם נציגי העובדים. אבי אדרי מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות מסר כי ההסכם "מביא עמו משב רוח חיובי, שיפור תנאים וביטחון תעסוקתי לקבוצה רחבה של עובדים מסורים ומחויבים" והגדיר אותו "צעד חשוב בבניית יחסי עבודה טובים בחברת אל על". לדברי יו"ר נציגות העובדים, עו"ד אבי אייזנר, ההסכם "מטיב עם עובדי אל על כולם ובמיוחד עם קבוצה רחבה של עובדים שביטחונם התעסוקתי שופר באופן ניכר". מנכ"ל החברה דוד מימון אמר כי הנהלת החברה שמחה על חתימת ההסכם שגובש בהמשך להבנות מחודש דצמבר האחרון. "עובדי אל על הם המשאב העיקרי של החברה וההסכם יאפשר לכולנו לשלב כוחות בהצעדתה של החברה לקראת הליך ההתחדשות בחברה עם הגעת מטוסי הדרימליינר החדשים החל מהחודש הבא", הוסיף.

2017-07-21_163108

מטוס הדרימליינר החדש של אל על (צילום: אל על)

כמו כן, אמש הודיע ועד עובדי חברת החשמל שיפסיק את העיצומים בחברה. זהו צעד חד צדדי ללא פסיקת בג"ץ, ולכן מהבוקר התחדשה הגבייה בחברת החשמל. ההודעה נמסרה במסגרת דיון בבג"ץ על הערעור שהגישה המדינה על החלטת בית הדין הארצי לעבודה, לאפשר לעובדי חברת החשמל לשבות.

החל מיום ראשון הצדדים ינהלו מו"מ לאורך 60 יום לאחריהן ידווח לבג"ץ האם נמצאה פשרה בעניין הרפורמה. מוקדם יותר הציעו שופטי בג"ץ לעובדי חברת החשמל ולמדינה "הפסקת אש" של 100 יום בהם לא יוכנסו יצרני חשמל חדשים, לא יתבצע קיזוז חשבוניות לספקים ולא יתקיימו עיצומים. הוויכוח הגדול בין הצדדים הוא האם תימשך ההפרטה במשק החשמל או בחברת החשמל בתקופת הפסקת האש.