הסכם עבודה ראשון נחתם בשטראוס מים

ההסתדרות ושטראוס מים חתמו ביום חמישי האחרון על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. ההסכם שתוקפו עד יולי 2019 מסדיר את תנאי העסקת העובדים והושג לאחר משאומתן ממושך בין הצדדים. שטראוס מים, הנמנית עם קבוצת שטראוס (חברת המזון הגדולה בישראל, אחראית לייצור ושיווק ברי המים של המותג תמי 4, ומעסיקה למעלה מ-800 עובדים שהתאגדו בהסתדרות בפברואר 2014.

2015-08-01_155954במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם, עובדי החברה שהוותק שלהם גבוה משנה, יקבלו תוספות שכר דיפרנציאליות. תוספת השכר הממוצעת לאורך כל תקופת ההסכם תהיה בין 9% ל-14% כאשר התוספת האחידה והקבועה לאורך תקופת ההסכם תעמוד על 7% עד 12%. החל משנת 2015 ואילך, החברה תשלם לעובדים גם מענק עמידה ביעדים מדורג עד 2,500 שקל, וזאת בכפוף לציוני הביצוע של החברה. זאת ועוד, כלל עובדי החברה יקבלו מענק חתימה וכבר במשכורתם הראשונה לאחר חתימת ההסכם, ייהנו מתוספת חדפעמית בגובה 1,500 שקל. יצוין כי ההסכם הקיבוצי משפר גם את הזכויות הפנסיוניות של העובדים.
ממועד חתימת ההסכם, כל עובד שעתי במשרה מלאה עם ותק גבוה משנתיים, יוכל לעבור למעמד של עובד חודשי. תעריף קריאה של טכנאי או מתקין בין השעות 17:00-19:00, יהיה מעתה בסכום השווה ל-125% מתעריף המדרגה הראשונה של הטכנאי. בגין כל חודש עבודה טכנאים ומתקינים יהיו זכאים גם לתשלום בסך 400 שקל ברוטו עבור השתתפות בפעילות נלווית, כגון: הדרכות, ישיבות, ביצוע ספירות מלאי וכד'.


עלפי ההסכם, ערך יום ההבראה של עובדים שהוותק שלהם הוא שנתיים ויותר, יעמוד על סכום שגבוה ב-10% מתעריף יום ההבראה במגזר הפרטי. בנוסף לזכאות למכסת ימי חופשה בהתאם לחוק, שטראוס מים תעניק לעובדיה גם ימי חופשה בתשלום בשמחות משפחתיות ויום בחירה נוסף על חשבון החברה. עובד שהשלים ותק של 4 שנים, ונעדר מעבודתו בגלל מחלה, יקבל עלפי ההסכם תשלום מלא כבר מהיום הראשון למחלתו. כמוכן, החברה תגדיל את החזר הוצאות האש"ל לעובדים, אשר יעמוד מעתה על 600 שקלים לחודש.


במישור הארגוני, ההסכם הקיבוצי מגדיר את התקופה הנדרשת לקבלת קביעות. עובדים חדשים יזכו לקביעות לאחר ותק של שלוש שנים. בתוך כך, כל עובד שהשלים 4 שנות עבודה בחברה יהיה זכאי לקרן השתלמות לפי בחירתו, כאשר שיעורי ההפקדות מטעם העובד יעמדו על 2.5% והפקדות מטעם המעביד יהיו בגובה 5% מהשכר.


ההסכם מעגן גם תקציב רווחה שנתי בסך 2,500 שקל לכל עובד, כאשר 1,000 שקל ישמשו למתנות חג לעובד בראש השנה ובפסח ויתר הסכום ישמש לפעילויות לרווחת העובדים. בנוסף, כל העובדים יהיו זכאים לביטוח בריאות על חשבון החברה כבר מיום קליטתם לעבודה. כל העובדים הנכללים בהסכם, יהיו זכאים גם לקצובת ביגוד שנתית שתעמוד על 750 שקל. ההסכם הקיבוצי כולל גם הטבות מיוחדות לעובדים בעלי משפחות. כך למשל, הורים לילדים בגילאי 3 עד 12 יהיו זכאים להשתתפות בגובה 400 שקל בהוצאות הקייטנה של ילדיהם. הורים לילדים בגילאי 5 עד 18, יקבלו תוספת 150 שקל בתלוש השכר של חודש אוגוסט, כהשתתפות כוללת בהוצאות פתיחת שנת הלימודים.