הסכם חדש במפעלי תובלה; התארגנו עובדי המכללה האקדמית רמת-גן

הסכם קיבוצי חדש נחתם השבוע בחברת מפעלי תובלה, מקבוצת כי"ל המופרטת של בבעלות תושב בריטניה עידן עופר. זאת, לאחר משא ומתן בין ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת החברה. ההסכם כולל את כ-200 עובדי החברה ויחול רטרואקטיבית מינואר 2018. הבשורה המרכזית בהסכם היא צמצום הפערים, אך לא מבטל אותם, בין עובדי דור א' לעובדי דור ב' בחברה. כחלק מהשוואת התנאים, עובדים אלו יהיו זכאים למשכורת 13, לתוספת ותק צבאי, לעדכון קצובת הבראה ולאחזקת רכב.

2018-11-14_190053

ההסכם מעדכן באופן משמעותי את טבלאות השכר של כל המגזרים בחברה: נהגים, פקידים, עובדי מוסך, מנהלי עבודה וסדרנים, שיזכו לתוספות שכר מדי שנה. סוכם כי בקווי הובלה ספציפיים העובדים יקבלו תוספת של עד 10%. עדכון גובה הפיצוי על אי ניצול ימי מחלה לפורשים לפנסיה מחמת גיל. עודכנו רכיבי השכר להפרשות לקרן השתלמות, וסוכם עוד כי השתתפות החברה בהחזרי נופש לעובדים תעודכן במאות שקלים.

בין הסעיפים שהוסדרו לראשונה בהסכם: העובדים יהיו זכאים לבדיקות רפואיות כלליות על חשבון החברה. תשלום תוספת זמן נסיעות לנהגים תושבי באר שבע והסביבה, והוסדר כי עובדי המוסך יקבלו תוספת מקצועית. עוד סוכם כי יעודכנו תעריפי משמרת לילה לנהגים, וההנהלה התחייבה לבטח את העובדים בביטוח ריסק.

עוד נמסר מההסתדרות שעשרות עובדי הסגל המנהלי במכללה האקדמית רמתגן התאגדו בגלל רצונם לשפר את תנאי ההעסקה במכללה ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי.

במכתב שנשלח מטעם ההסתדרות למנכ"לית המכללה רונית מלינרסקי נקראה הנהלת המכללה להיכנס להליך הידברות פורה וענייני עם נציגות העובדים לשם הגעה להסכמות שיעוגנו בהסכם קיבוצי ראשון בין הצדדים.

מוועד הפעולה נמסר: "אנו מודים לכל עובדי ועובדות הסגל המנהלי במכללה שהביעו את רצונם לעשות שינוי והצטרפו להסתדרות. אנו מקווים לשיתוף פעולה פורה מצד ההנהלה על מנת להסדיר את תנאי העסקתנו בהסכם קיבוצי לטובת כל הצדדים והמשך הצלחת המכללה".