הסטודנטים של ד"ר עופר כסיף פנו לשופטי בית המשפט העליון: בטלו את פסילתו

יותר ממאה סטודנטים שלמדו או לומדים אצל ד"ר עופר כסיף במערכת ההשכלה הגבוהה, פנו אל בית המשפט הגבוה לצדק במדינת ישראל בבקשה להפוך את החלטת וועדת הבחירות לכנסת ה-21, ולהתיר למועמד חד"שתע"ל להציג את מועמדותו לכנסת. בעצומה המקוונת נאמר כי "החלטתה של הוועדה המורכבת מצירים פוליטיים שחלקם אף מציגים את מועמדותם הם לבחירה כמייצגי מפלגות ימין נגועה הייתה בחוסר יושר הן כלפי האמת העובדתית והן כלפי הדמוקרטיה הישראלית. בימינם, אישרו חברי הוועדה את מועמדות אלו שרוממות אופייה היהודי של מדינת ישראל בגרונם, ובשמאלם נעצו חרב פיפיות במי שחרד לאופייה הדמוקרטי."

2019-03-10_203823

ד"ר עופר כסיף ומזכ"ל מק"י עאדל עאמר במסיבת עיתונאים בחיפה (צילום: זו הדרך)

עוד נאמר ש"כתלמידיו של עופר כסיף, אנו מכירים אותו יותר מרבים וטובים אחרים. לצד עושר הידע, האינטלקט וחדות הלשון, עופר מתבלט כאדם מכבד, לבבי, הגון וישר. את דעותיו לא שמר לעצמו מעולם, ועל כן הייתה לנו היכולת להתווכח ולהתדיין עמו עליהן, משעלו הנושאים לדיון במסגרת הקורס אותו העביר. בימי בחירות אלו, כשהשקר עשה לו רגליים להלך בהן ולבעוט, מן ההכרח לתת פומבי למובנים מאליהם".

המכתב מסתיים במילים: "אנו סבורים כי כחברה, אל לנו לתת לשיקולים פוליטיים להנחות את דרכנו, ולמנוע קולות ביקורתיים ולא נעימים לאוזנינו ככל שיהיו מלהישמע. אנו מחזקים את ידיו של ד"ר כסיף, ותומכים בזכותו להיות מיוצג בבית המחוקקים הישראלי, ככל אזרח אחר. הכרנו אותו כמרצה שמקדם ערכים דמוקרטיים ואנושיים ומשום כך חשוב בעינינו שקולו יישמע גם בזירה הפוליטית וכי הוא נכס לשיח הפוליטי והדמוקרטי במדינת ישראל".