הסופר הקובני ליאונרדו פדורה ישתתף בכנס באוניברסיטה העברית לכבוד ספרו האחרון

הסופר הקובני ליאונרדו פדורה ישתתף ביום חמישי 21 במאי, בכנס לכבוד ספרו האחרון שייערך באוניברסיטה העברית. פדורה הוא מחשובי הסופרים בקובה. הוא נולד ב-1955, לא רחוק מביתו הקובני של הסופר האמריקאי ארנסט המינגוויי. הוא למד ספרות לטינו-אמריקאית באוניברסיטת הוואנה. הוא ייחד את זמנו לכתיבה ביקורתית ומסאית, ועבד כעיתונאי בעיתונים מקומיים – ביניהם "חובנטוד רבלדה". את פרסומו העולמי קנה בסדרת ספרים שגיבורם הוא הבלש מריו קונדה. כמו כן, כתב תסריטים, ופרסם שני קבצים של סיפורים קצרים. ספריו תורגמו לעשר שפות. כאמור, הכנס שייערך באוניברסיטה העברית יהיה לכבוד ספרו האחרון "כופרים", שפורסם לפני שנתיים בהוואנה, העוסק בגורלם של יהודים שניסו להגיע לקובה בעת השלטון הנאצי בגרמניה.

2015-04-26_200450

הסופר ועיתונאי הקובני ליאונרדו פדורה בביתו שבהוואנה (צילום: פרנסה לטינה)

פדורה זכה במולדתו ומחוצה לה לפרסים רבים, בין היתר של איגוד העיתונאים של קובה ושל איגוד הסופרים הקובני. הוא אף זכה לפני שנתיים לפרס הלאומי לספרות הקובני. בעברית תורגם רק ספר אחד פרי-עטו: "אדיוס, המינגווי" (מספרדית: טל ניצן). הספר מספר את קורותיו של קונדה, הבלש השיכור בגמלאות היוצא לחקור בקובה תעלומת רצח בן 40 שנה שהתרחש בימיו ובאחוזתו של הסופר הנערץ עליו – המינגווי. הספר פורסם בהוצאת ספרי עליית הגג וידיעות ספרים.

יום העיון שיתקיים באוניברסיטה העברית החל מהשעה 10:00 יעסוק בכתיבתו של פדורה והרקע ההיסטורי לספריו ובייחוד ספרו האחרון. בחלקו האחרון, בשעה 17:45  ייערך רב-שיח עם המחבר. הכנס יתקיים בבניין רבין שבהר הצופים בחדר 3001. הכניסה ללא תשלום.

לפרטים נוספים: 02-5882329