הסולידריות עם הפלסטינים במרכז פסטיבל העיתון הקומוניסטי 'הומניטה'

הסולידריות עם העם הפלסטיני עמדה במרכז הפסטיבל העיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה" שנערך בשבוע שעבר. בליל הפסטיבל השני (13.9) נערך מופע בהשתתפות עשרות הרכבים (צרפתיים, ערביים ואירופיים) בתמיכה בעם הפלסטיני ובמאבקו להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בצד מדינת ישראל. בתחילת ה"מיניפסטיבל", או ה-"פסטיבל שבתוך הפסטיבל", עלה על הבמה עורך העיתון "הומניטה", חבר הפרלמנט האירופי פטריק לייריק, יחד עם שתי אורחות כבוד: עו"ד פדווא ברגותי, בת זוגו של המנהיג הפלסטיני הכלוא בישראל מרואן ברגותי, ופדווא חאדר, חברת הלשכה הפוליטית של מפלגת העם הפלסטיני.

2014-09-20_181815

תערוכת כרזות בסולידריות עם העם הפלסטיני שהוצגה במסגרת פסטיבל "הומניטה". הכרזות עוצבו על ידי אמנים פלסטינים, ישראלים ואירופים. הן גם פורסמו במסגרת גיליון מיוחד של העיתון שנמכר בפסטיבל ובקיוסקים ברחבי צרפת ושכל הכנסותיו קודש לרכישת ציוד לבתי ספר ברצועת עזה (צילום: הומניטה)

כאשר ברגותי נשאלה לגבי המלחמה האחרונה בעזה ולגבי המחיר שהיא גבתה, השיבה לעיתונאים כי "אין אישה פלסטינית שלא כואב לה כשבנה או בעלה נמצאים בכלא. לגבי מרואן – שיהיה ברור שבעלי הוא מנהיג פוליטי, מנהיג בעל ראייה כוללת ואמיתית. אנחנו לא מתרגשים שישראל מגדירה אותו כ-'איש עם דם על הידיים'. מרואן הגן על השלום כשראה בו הזדמנות להיטיב עם שני העמים, והוביל את האינתיפאדה כשראה שישראל מפנה גב לשלום". מעריכים כי כ-40 אלף השתתפו באירוע, שהסתיים בשעות הלילה המאוחרות. מאבק העם הפלסטיני עמד גם במרכז העצרת המסורתית של נעילת הפסטיבל, ובה צמרת המפלגה הקומוניסטית נפגשת עם רבבות הפעילים והאוהדים הגודשים את המגרש. בנאום הנעילה הדגיש מזכ"ל המפלגה פייר לורן כי מפלגתו תתמיד בסולידריות עם הפלסטינים, ובייחוד בקמפיין לשחרורם של ברגותי ושל כל האסירים והעצירים הפלסטינים. לורן קרא להחרים את תוצרת ההתנחלויות ברחבי אירופה ובארצו, "ולא להסתפק בצעד סמלי כגון סימון מקור התוצרת".

 

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב – יחד עם דיווח נרחב על פסטיבל העיתון "הומניטה" שנערך בצרפת