הסגל הזוטר באונברסיטאות ת"א ובן גוריון פותח בשביתה ללא הגבלת זמן

עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית, מחר (ראשון), בשתי אוניברסיטאות תפרוץ שביתה. הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת בן גוריון הודיע כי יפתח בשביתה עם תחילת את שנת הלימודים ללא הגבלת זמן.

2018-10-13_145807

השביתות יפרצו בעקבות כישלון המשא ומתן בין הסגלים הזוטרים לבין ור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות), בנוגע להסכם ההעסקה הקיבוצי החדש שאמור היה להיחתם בין הצדדים עם פקיעת ההסכם הקודם. חברי הסגל דורשים בין היתר תוספת שכר וגישור על פערי השכר הקיימים כיום בין קבוצות שונות בסגל הזוטר, למשל בין עוזרי ההוראה לדוקטורנטים; תשלום עבור ימי מילואים; וכן הרחבת הביטחון התעסוקתי של העובדים.

"במקרים רבים מסתיימת העסקתם של חברי הסגל מסיבות שונות ולעיתים שרירותיות, שבינן לבין כישוריהם ויכולת ההוראה שלהם אין כל קשר", נמסר מארגון הסגל הזוטר של אוניברסיטת תלאביב. לדברי ארגון הסגל הזוטר בבן גוריון, חבריו מקבלים את חוזי העסקה בכל סמסטר מחדש וסובלים מחוסר ודאות וחוסר יציבות קיצוני בהעסקתם. "במקרים רבים חברי הסגל אינם יודעים אפילו שבוע לפני פתיחת הסמסטר אם בכלל תהיה להם עבודה", הדגישו.

באוניברסיטת חיפה ייפתחו הלימודים כרגיל, אך גם שם הסגל הזוטר יפתח בשביתה במקרה שלא יושגו הבנות בישיבת המשא ומתן עם הנהלת המוסד, שתתקיים ביום שני הקרוב. באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת בראילן לא תפרוץ שביתה, מכיוון שהסגל הזוטר במוסדות אלו חתם באופן עצמאי על הסכם עם ור"ה.

גם במכללות הציבוריות צפויים שיבושים בפתיחת שנת הלימודים. חברי הסגל הזוטר בכמה מכללות הודיעו כי ישבתו החל מה-21 באוקטובר, לאחר שהכריזו בשבועות האחרונים על סכסוך עבודה. המכללות שבהן צפויים הלימודים להיות מושבתים הן מכללת תל חי, סמינר הקיבוצים, מכללת אחווה, מכללת ספיר, מכללת כנרת, המרכז האקדמי רופין והמכון הטכנולוגי חולון. בכמה מהמכללות הציבוריות הצטרפו גם חברי הסגל הבכיר לסכסוך העבודה, שהוכרז בשבוע שעבר.