הנשיא מדורו: ונצואלה מאוימת על ידי האימפריה הפושעת ביותר שהייתה אי פעם

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הכריז הבוקר (רביעי) בפני חיילים שהשתתפו בתרגיל צבאי כי ארצו מאוימת "ללא בושה על ידי האימפריה הפושעת ביותר שהייתה אי פעם", כשהוא מתייחס לארצות הברית. דבריו נאמרו בעקבות החלטת הנשיא דונלד טראמפ להטיל מגבלות על כניסת אזרחים מוונצואלה למדינה. זאת בנוסף לסנקציות כלכליות שהטילה וושינגטון על ונצואלה בחודש שעבר. על מוסרת סוכנות הידיעות של ונצואלה.

2017-09-27_211748

הנשיא מדורו בעת התרגיל הצבאי שנערך אתמול והיום (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

השבוע חתם טראמפ על צו המגביל באופן משמעותי את כניסתם של אזרחי שמונה מדינות לתחומי ארצות הברית – צ'אד, איראן, סומליה, תימן, לוב, ונצואלה, קוריאה הצפונית ועיראק. הצו נועד להחליף את האיסור הנרחב שניסה טראמפ לקדם בתחילת כהונתו על כניסת זרים משורת מדינות מוסלמיות.

לאחר שחתם על הצו כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "שמירה על ביטחונם של תושבי ארצות הברית נמצאת בראש סדר העדיפויות שלי. לא אאשר את כניסתם של אלה שלא ניתן לבצע על אודותיהם בדיקה ראויה מראש". בתחילת החודש אף הודיע ממשל טראמפ על ביטול התכנית המעניקה אישורי עבודה לילדים שהגיעו לארצות הברית עם הוריהם כמהגרים ללא אשרות. משמעות ההחלטה היא ש-800 אלף ילדי מהגרים יוכלו לעמוד בפני גירוש.