הנכים מוחים נגד נתניהו: חסמו כבישים וקיימו משמרת מחאה בנתב"ג

כביש 1 נחסם בצהריים (ראשון) לזמן קצר באזור לטרון, לכיוון ירושלים, בעקבות הפגנת ארגוני הנכים שמתקיימת במקום. ההפגנה, שהובילה לשיבושי תנועה, התפזרה. מוקדם יותר, בשעות הבוקר, נערכה חסימה נוספת, בכביש 4, ממחלף דור עד בצרה. בניגוד לעבר המוחים לא ביקשו אישור מהמשטרה והן בוצעו ללא התראה מראש. הנכים דורשים השוואת קצבאותיהם לשכר המינימום. גל המחאות החל עוד אמש, כאשר קבוצה של נכים קיימה משמרת מחאה שקטה בתוך הטרמינל בנתב"ג.

2017-07-09_210033

הנכים חוסמים את כיבוש 4, הבוקר (צילום: קואליציית ארגוני הנכים)

כאמור, הנכים מוחים על המתווה שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפיו קצבאות הנכות יעודכנו ל-4,000 שקל מינואר הקרוב רק לנכים קשים. נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים, מסרה: "אנחנו נאבקים על קצבת נכות בגובה שכר מינימום בפעימה אחת בלבד. התוכנית של ראש הממשלה היא תוכנית אומללה שתשפר את חייהם של 20% מהנכים בלבד. שאר הנכים ימשיכו לחיות בעוני ובדלות. נמשיך להיאבק עד שנשיג את מטרתנו. המאבק ילך ויסלים בזמן הקרוב". "אנחנו דוחים מכול וכול את המתווה של ראש הממשלה. למעשה זה מתווה שישאיר אותנו בדיוק באותו מקום שבו אנחנו נמצאים", הדגישה.

היא הוסיפה כי "יש כאן גניבת דעת משום שרק לכ-30% מהאנשים עם מוגבלות יש יותר מ-90% נכות רפואית, כלומר 70% לא יקבלו כלום מלבד עלייה ל-3,200 שקל. אנחנו מתנגדים בכל תוקף לאפליה וליצירת נכים סוג א' וסוג ב'. כולנו כאחד דורשים קצבת נכות בגובה שכר מינימום ובפעימה אחת. על פחות מזה לא נתפשר. נמשיך במאבק בעוצמה ונסלים אותו ככל שיידרש".

קואליציית ארגוני הנכים הצהירה הערב כי המאבק ימשיך. "אזרחים עם מוגבלות זועקים פה על מצוקה פעם אחר פעם", נכתב בהצהרה שהקואליציה פרסמה, "אך רה"מ ושריו לא טרחו אפילו לפנות אלינו המובילים את המאבק". אלכס פרידמן, יו"ר "נכה לא חצי בן אדם", הוסיף כי מתווה נתניהו אינו המתווה שגובש בכנסת בראשות ח"כ ביטן ולפיכך הארגון מתנגד לו: "אין שום היגיון לחלק את הנכים לקבוצות, זה נוגד את כל העקרונות המקצועיים והמוסריים. ההעלאה של קצבת הנכות לקו העוני, עלייה של 500 שקל בלבד, דנה את רבע מיליון הנכים להמשך חיי עוני ונזקקות".