הנכים יפגינו מול בית ראש הממשלה עקב התנגדותו של נתניהו להעלאת הקצבה

הנכים יפגינו שוב מחר (שלישי) מול בית ראש הממשלה בירושלים עקב התנגדותו של בנימין נתניהו להעלאת הקצבה. קואליציית ארגוני הנכים קראה אתמול "לכל החברה הישראלית והפעילים החברתיים להגיע ולעזור לנו במאבק למען העלאת קצבת הנכים לגובה שכר המינימום, המאבק שלנו הוא חברתי כי נכה יכול להיות מכל קצוות הקשת הפוליטית. אין לנו כסף לפרסום ההפגנה ולכן אנחנו זקוקים לכם".

2017-06-26_214821

עוד נמסר "אנו מצפים לראות מאות בני אדם מתייצבים אל מול בית ראש הממשלה ונאבקים איתנו במאבק הכי צודק ונחוש כיום במדינה על חלוקה הוגנת ושינוי לאחר 15 שנה שלא העלו את קצבת הנכים הגיע העת לדרוש את הזכויות המינימליות שלנו שלא נתלבט בין תרופה לפרוסה! המאבק הוא לשכר מינימום בכדי שנחיה בכבוד".

העלאת קצבת הנכים ל-4,000 שקלים והצמדתה לשכר המינימום, אלו הדרישות שהציגה קואליציה נדירה של כל הסיעות בכנסת במסיבת עיתונאים שנערכה ביום חמישי בבית סוקולוב בתל-אביב. בנוסף, דורשים חברי הכנסת כי נכים עובדים המרוויחים עד 10 אלף שקלים לא תישלל קצבת הנכות, וכי הפעימה הראשונה, לסכום של 3,200 שקלים, תתבצע בחודש ינואר הקרוב. כאמור, נתניהו מסרב לקבל את דרישת הנכים ואת ההחלטה של כל סיעות הכנסת.

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) אמר בעקבות מסיבת העיתונאים כי "סוף סוף הצליח קול הזעקה הגדול שהשמיע ציבור הנכים לפרוץ את החומות. העלאת קצבאות הנכות ל-4,000 שקל בשתי פעימות היא צעד ראשון לתיקון עוול גדול. לאחר שהממשלה הפילה שוב ושוב את הצעותינו בעניין, אחרי שהצעת החוק שיזמנו בהובלת ח"כ אילן גילאון עברה בקריאה טרומית, אחרי חודשים של הפגנות, אליהן יצאו אנשים שנאבקו על חייהם ממש, הפנימו גם בקואליציה שאי אפשר להמשיך לבלום את השינוי. כי נכה הוא לא חצי בן-אדם, ואין אדם בישראל שיכול לחיות מסכום זעום של 2,342 ש״ח בחודש". יחד עם זאת, הדגיש ח"כ חנין ש"נמשיך להיאבק ולדרוש העלאה נוספת של קצבת הנכות והשוואתה לשכר המינימום. נמשיך וניאבק להעלות גם את קצבת הזקנה לאותה רמה. קשישים ונכים – מינימום 5,000".

 

הפגנת הנכים, מחר, בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1448460441899482