הנכים חסמו כבישים רבים במרכז הארץ; אמש הפגינו נגד נתניהו בכנס הליכוד

מחאת הנכים עולה מדרגה אתמול (חמישי) נחסמו כבישים רבים באזור המרכז. רחוב ז'בוטינסקי באזור מחלף גהה נחסם לתנועה אמש בעקבות מחאת הנכים. כמו כן, עשרות מפגיני מחאת הנכים חסמו לתנועה את הרחובות הסובבים את כיכר רבין בתל אביב. רחוב אבן גבירול נחסם לתנועה באזור שדרות דוד המלך.

עוד: כביש 41 בצומת בני דרום, בכניסה לאשדוד, נפחת לתנועה בשעות הצהריים לאחר שהיה חסום לתנועה מכל הכוונים בעקבות מחאת הנכים. כביש 2 מחלף יקום לכיוון צפון היה חסום במשך כשעה בשל מחאת הנכים. המחאה שיתקה את התנועה בכביש 2 במחלף יקום ובמחלף שמריהו לצפון, בכביש 531 במחלף שדרות ירושלים למערב ובכביש 20 לצפון עם מחלף כביש 531.

הכניסה לאזור התעשייה אפק בראש העין נחסמה בבוקר בשל מחאת הנכים במקום. מאוחר יותר נחסמו הכניסות לנתב"ג מכביש 1 ממזרח. הכניסה לנתב"ג התאפשרה מכביש 40 צומת אלעל בלבד.

2

החסימה של צומת אפק, אתמול בבוקר (צילום: מטה המאבק)

יצוין שעשרות נכים ופעילים חברתיים הפגינו ביום רביעי מול אירוע השנה החדשה של הליכוד באיירפורט סיטי שליד נתב"ג. ההפגנה התקיימה במחאה על גובה קצבת הנכות, שעומדת היום על 2,342 שקל ובדרישה להצמידה לשכר המינימום.

אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם", אמר בהפגנה: "זה המאבק של כולם על חוסנה החברתי של מדינת ישראל. רבים מאיתנו ליכודניקים. אני קורא לראש הממשלה לצאת אל המפגינים, בוא נרים כוסית ביחד, תראה שגם אנחנו בני אדם". אך חתן השמחה, ראש הממשלה, לא שוחח עם הנכים ובנאומו התעלם, כהרגלו, ממאבקם. "אנחנו רעבים. הסבל הקשה של הנכים וההפרעה הבלתי נמנעת לכלל האזרחים יכולה להסתיים בהחלטה אחת, אבל ראש הממשלה בוחר להמשיך להתעלם", הוסיף פרידמן.