הנכים חסמו כבישים בצפון הארץ; נפגשו עם יו"ר ההסתדרות

בבניין הוועד הפועל של הסתדרות נערכה היום (שלישי) ישיבה מיוחדת של ההנהגה בנושא מאבק הנכים, שבה אירח יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן את יו"ר מטה מאבק הנכים נעמי מורביה ואת נציגי ארגוני הנכים. בישיבה אמר ניסנקורן כי "אי אפשר להמשיך להחליש את המוחלשים. זהו צו השעה לכל הגורמים".

המפגש נערך לאחר שאתמול, קבוצה של נכים חסמה את הכניסה להסתדרות בתלאביב בדרישה מהיו"ר להתגייס ולקחת חלק פעילה במאבקם להצמדת הקצבאות לשכר המינימום. יצוין שכביש 70 נחסם היום באזור צומת התשבי בעקבות מחאת ארגוני הנכים. שוטרים במקום כיוונו את התנועה לכביש 722. קודם לכן נחסם קטע בכביש באזור בת שלמה.

7

נכים חוסמים את הכניסה לקיסריה, הבוקר (צילום: מטה המאבק)

מוקדם יותר חסמו הנכים את הכניסה לקיסריה, בקרבת ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בצהריים נמסר כי מליאת הכנסת תקיים דיון מיוחד בנושא קצבאות הנכות ב-18 בספטמבר, זאת בעקבות פניות סיעות המחנה הציוני ומרצ ובתמיכת הרשימה המשותפת.

אתמול חסמו הנכים קטע בכביש 2 באזור הרצליה ואת צומת קוקה קולה שבאזור גבעת שמואל. עוד אתמול פעילים במאבק קטעו את נאומו של שר האוצר משה כחלון בוועידת "כלכליסט" במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. אחד המפגינים קרא לעבר השר: "תתבייש לך אני ונכים אחרים לא נחגוג את ראש השנה". מפגין אחר אמר: "10 שנים אני בדיור ציבורי ואין לי בית. הרגתם אותנו".