הנכים הפגינו בתל-אביב בסמוך למקום בו פעילי ליכוד היללו את שחיתות שלטון הימין

ארגוני הנכים הפגינו אמש (רביעי) בצומת הרחובות שדרות רוקח ודרך נמיר בתל אביב כחלק מהחרפת מאבקם בדרישה להעלאת קצבת הנכות בגובה שכר מינימום. מחאה נערכה בקרבת מפגן התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו שהתקיים בגני התערוכה שבסמוך. מארגוני הנכים נמסר כי "המאבק הגיע לכנס התמיכה בראש הממשלה כדי למחות על ההפקרה שלנו". הצומת נחסם לתנועה במשך כחצי שעה. לאחר פיזור המחאה, הנכים הגיעו לגני התערוכה, ליד אירוע הליכוד למען נתניהו והתקבלו בעויינות – בין היתר אנשי הליכוד קראו לנכים "לכו לעבוד".

2017-08-10_212616

יצוין שמוקדם יותר, אתמול, השיבה הכנסת לעתירה לבג"ץ בדרישה להעלות את קצבאות הנכים ולהשוות אותן לגובה שכר המינימום. בתגובה נטען כי על העותרים להוכיח שאינם יכולים להתקיים מהקצבה הנוכחית בגובה 2,342 שקלים. בכנסת טענו בתגובה לעתירה כי ארגוני הנכים לא הוכיחו מחסור בשירותי רווחה אחרים שתפקידם לאפשר חיים בכבוד ואמרו כי הטענה ששכר מינימום הוא הרף המינימלי לקיום בכבוד היא "מרחיקת לכת". העתירה הוגשה בידי עו"ד יהודה רסלר ועו"ד עמית חלמיש בשם יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם" אלכס פרידמן, שופטות בית המשפט המחוזי בדימוס ברכה אופירתום וציפורה ברון.

בעתירתם טענו ארגוני הנכים כי מדינת ישראל מפרה את חוק יסוד "כבוד האדם וחירותו", משום שהיא מפלה לרעה את הנכים בישראל ומביאה אותם להתקיים מתחת לקו העוני. "איאפשר לחיות עם קצבה כזו בכבוד, איאפשר לחיות עם קצבה כזו בביזוי, איאפשר לחיות עם קצבה כזו בכלל", כתבו הנכים בעתירה.