הנהלת פז מענישה את העובדים ומשביתה את פעילות בתי הזיקוק באשדוד

חברת פז הודיעה הבוקר (ראשון) רשמית על השבתה של בית הזיקוק הדרומי שלה באזור אשדוד. ההנהלה הודיעה לעובדים שהיא מפסיקה לשבץ אותם למשמרות בעקבות עיצומים שהם נוקטים. פז מחזיקה כ-40% מהביקוש לדלקים בישראל (סולר ובנזין) עם נתח שוק דומה בגז הבישול. לפי פז, "בעקבות סירוב עובדי פז בית זיקוק אשדוד, חברת בת בבעלות מלאה של החברה, להזרים חומרי גלם לצורך הפעלת מתקני היצור בבית הזיקוק והודעותיהם כי החליטו לנקוט בשביתה בכל פעולות היצור ובכך למעשה להפסיק את פעילותו היצרנית של המפעל בית הזיקוק לא יחזור, בשלב זה, לפעילות". מפז מסרו כי "להערכת החברה אי הפעלת בית הזיקוק צפויה לגרום למגזר הזיקוק הפסד תפעולי הנאמד בסך של כ– 28 מיליון שקל לחודש כולל פחת, ובסך של כ– 12 מיליון שקל לחודש ללא פחת".

2017-06-11_202157

בשבוע שעבר מסר  יו"ר ועד העובדים, שלווה אליקשווילי, כי העובדים דורשים לפצות אותם על פגיעה של 30% בממוצע בתנאים שספגו ב-2011. העובדים טענו השבוע כי עצירת הייצור מסבה לבית הזיקוק נזק של 1.5 מיליון שקל ביום, ולכן התעקשות ההנהלה על עמדתה אינה רציונלית, אלא אם כן מטרת ההנהלה היא לפגוע בכוחם של העובדים.

עלפי דו"ח הרבעון הראשון של פז ל-2017, מכירות בית הזיקוק ברבעון היו 2 מיליארד שקל, עלייה חדה לעומת 1.42 מיליארד שקל ברבעון המקביל, בשל עלייה במחיר מוצרי הנפט. הרווח התפעולי המדווח של בית הזיקוק ברבעון הראשון היה 159 מיליון שקל, בעוד בכל 2016 נרשם רווח נקי מתואם של 127 מיליון שקל.