הנהלת ערוץ 13 מאיימת לנכות את שכרם של עיתונאים הנוקטים צעדים ארגוניים

מנכ"ל חדשות 13 ישראל טויטו, שיגר מכתב לחלק מעובדי החדשות, בו הוא מאיים כי יקוצץ שכרם של העיתונאים הנוקטים עיצומים בעקבות תכניות ההנהלה לפטר כשליש ממערכת החדשות ולקצץ את שכרם של האחרים.

אסיפת מחאה של עיתונאי מערכת החדשות של ערוץ 13 (צילום: ארגון העיתונאים)

ועד עובדי חדשות 13 מסר בעקבות המכתב: "מדובר בניסיון בזוי (אך צפוי) של בכירי 'רשת'

בראשות המנכ"ל, אבי בן טל, להלך אימים על מאות העובדים הנאבקים במזימתו לחסל את חברת החדשות. הודענו להנהלה כי הפחתות שכר, ככל שיבוצעו, ייתקלו בפנייה דחופה לבית הדין לעבודה כדי שיבלום את דורסנותה של רשת – בדיוק כפי שעשה בעבר". עוד ציינו בוועד כי: "לא נחתום על הסכם שלא יכלול השבה מלאה של מלוא הסכומים, ככל שינוכו משכר העובדים, כפי שמקובל במשק. במקרה הצורך נפעיל את קרן השביתה של ארגון העיתונאים, המיועדת לפיצוי עובדים על ניכויי שכר ככל שיבוצעו". עוד ציינו בוועד כי: "האיומים בהפחתות שכר בלתי חוקיות והניסיון להעניש עובדים על צעדים מידתיים, שנועדו לפגוע כמה שפחות בעבודה הסדירה בחברה, מעבירים את המסר שכנראה אין מנוס מהחרפה של הצעדים, ועל הפרטים המלאים נעדכן בקרוב".

הפרשן הכלכלי של חדשות 13 מתן חודורוב, לשעבר יו"ר הוועד, כתב לאחר הפצת המכתב: "בכל פעם שבה נדמה כי 'רשת' גירדה את תחתית החבית, היא מידרדרת לשפל חדש באלימות הכלכלית כלפי עיתונאים הנאבקים נגד חיסול חברת החדשות. הפעם: 'שי לחג' שקיבלנו היום. גם זו דרך לאחל חג שבועות שמח".