הנהלת נט-סורס הכירה בוועד בעקבות הגשת תביעה בסך 100 מיליון שקל

בדיון שנערך אתמול (חמישי) בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נקבע כי חברת נטסורס תכיר בהסתדרות כארגון היציג של 450 עובדותיה וכן תשעה את כל הצעדים המשמעתיים והכספיים שנקטה נגדן. כמו כן, היא תקפיא את איום הסגירה של החברה ותמשוך את מכתבי הפיטורים שחילקה לעובדות. נטסורס היא חברה המפעילה את מוקדי שירות הלקוחות של חברת התקשורת גולן ורוב העובדות שלה, במוקדים המצויים בבית שמש ובירושלים, הן נשות אברכים חרדיות. מנהלת החברה היא מזול שרים ובעליה הוא הלל יעקובסון.

נשיא בית הדין השופט אייל אבהרמי קיים את הדיון לאחר שההסתדרות הגישה תביעת ענק בסך 100 מיליון שקל נגד נטסורס, שרים ויעקובסון בגין פגיעה בהתארגנות, וכן הגישה צו למניעת ניכויי שכר מהעובדות הקשורים לפעילותן בהתארגנות. אברהמי קבע כי הצדדים יישבו למשא ומתן אינטנסיבי בן 10 ימים בחסות בית הדין, על מנת להגיע להסכמות ביניהם בנושאים שבמחלוקת. "דרך המלך הינה לנהל משא ומתן קיבוצי בין הצדדים ליחסים קיבוציים", כתב השופט אברהמי בהחלטתו.

2016-02-12_204326

חברות ועד הפעולה שהוקם בנטסורס כדי להגן על זכויות העובדות (צילום: ההסתדרות)

בדיון הוסכם כי החברה תכיר בהסתדרות כארגון היציג, ובתקופת המשא ומתן תסיר את איום הסגירה ולא תבצע הליכי פיטורים. כמו כן החברה תשיב לעובדות את כל הכספים שנגבו מהן כקנסות על רקע פעילותן בהליך ההתארגנות. כחלק מההסכמות ולצורך יצירת אווירה בריאה במהלך המשא ומתן הקיבוצי, נעתרה ההסתדרות לבקשת נשיא בית הדין להסיר לעת עתה את התביעה האישית נגד מנכ"לית החברה ובעליה. בתום הדיון נקבעו בין הצדדים פגישות משא ומתן אינטנסיביות כבר לשבוע הבאעוד נקבע כי אם לא תחול התקדמות בשיח בין ההסתדרות, העובדות והנהלת החברה – הצדדים ישובו לעדכון אצל בית הדין בתוך 10 ימים.

התביעה שהוגשה נגד נטסורס השבוע הינה הגדולה ביותר שהגישה ההסתדרות בגין פגיעה בהתארגנות. ההסתדרות דרשה להשית קנס של למעלה מ-100 מיליון שקל בגין הפרות שונות שביצעה נטסורס כלפי עובדות החברה, על מנת לגרום להן לבטל את חברותן בהסתדרות ולסכל את מהלך ההתארגנות.