הנהלת כי"ל פוצצה את המו"מ עם העובדים; בחיפה כימיקלים תומכים בשובתים

שעות לאחר שהחליטה לפוצץ את המשא ומתן ולא להגיע לפגישה שנקבעה אתמול (שלישי) בצהריים, פנתה הנהלת קונצרן כי"ל המופרט אל בית הדין לעבודה בבאר-שבע והטילה את האחריות על העובדים השובתים בשל הכוונה לפטר רבים מהם.

לאחר שיו"ר ועד עובדי תרכובות ברום, אבנר בן סניור, קרא את הצהרת ההנהלה, הוא נדהם מהתנהלותה ושלח מכתב לעובדיו שבו כתב: "גם בהודעת כיל לבית המשפט הם ממשיכים בסילוף, בהמצאת טענות ובהמשך הכפשת הוועדים". עוד כתב כי "הם מגדילים לעשות ומאשימים את ההסתדרות בכך שהיא סיכמה איתם משהו, ועכשיו חוזרת בה, ומפנים לעברה אצבע מאשימה. תמימות שכזו מזמן לא ראינו". לדבריו "מעניין שאתמול, בשעה 10:00, נפרדנו אחרי שיחת סיכום והחלטנו להמשיך, והיום הפכנו בשיחות לבריונים, לשקרנים ולכאלו שדואגים רק לעצמנו. עד איזה שפל מדרגה מוכנה ההנהלה לרדת בכדי לפגוע בעובדים, להלחיץ אלפי משפחות ולהשיג בכוח ובברוטאליות סעיפים שיביאו לחורבן העבודה המאורגנת?". הוא העביר מסר תקיף להנהלה: "אנחנו לא נפחד, אנחנו לא נוותר על זכויותינו ולא נחזור כעבדים ומושפלים לעבודה סדירה.

2015-05-20_215350

הפגנת עובדי כי"ל השובתים בחודש מארס האחרון מול מטה החברה בתל-אביב (צילום: ההסתדרות)

יצוין שוועד עובדי חיפה כימיקלים צפון וארגון כוח לעובדים  הביעו אמש סולידריות עם עובדי כימיקלים לישראל השבתים "מול הטייקונים משפחת עופר וההנהלה הדורסנית". לדברי הארגון "משפחת עופר ממשיכה לנהל משחק כפול: תביעה לתגמולים מהמדינה בתמורה לבלימת פיטורי עובדים ובמקביל 'מהלכי התייעלות' שמשמעם פיטורי עובדים. איש בהנהלה לא חושב למשל שקיצוץ שכרו של המנכ"ל סטפן בורג (53,000 שקל ביום!) הוא מהלך התייעלות רצוי…".

בכוח לעובדים סבורים ש"ההתנהלות הפוגענית הזו מכה ועוד תכה גלים לא רק באזור הדרום. רק לפני כמה חודשים, בעוד אקט סחטני, השביתה הנהלת כי"ל את המפעל ומנעה העברת אשלג למפעל חיפה כימיקלים ופגעה בפרנסתם של מאות משפחות בצפון. מאבקם של עובדי  כי"ל איננו רק מאבק של ערד דימונה וירוחם, אלא של חיפה, נשר והקריות. זהו מאבק שחוצה ארגוני עובדים וועדים. לכן היום כתמיד אנו אומרים: חיפה כימיקלים צפון, כימיקלים לישראל – אותו המאבק".