הנהגת ההסתדרות מפנה גב למאבק עובדי הנמלים נגד ההפרטה; שביתה ברכבת החל מיום ראשון

עובדי הנמלים באשדוד וחיפה הודיעו כי למרות שבית הדין לעבודה הורה להם הבוקר (חמישי) לחזור לעבודה, הם ממשיכים לשבות נגד ההפרטה והקמת נמלים חדשים שייעודם: שבירת העבודה המאורגנת. "הפעם אנחנו הולכים עם המאבק הזה עד הסוף וללא הגבלת זמן. המדינה מורחת אותנו כבר שנתיים – שותים לנו את הדם בכפית", מסרו העובדים בהודעה שהוציאו לתקשורת.

2015-05-28_193144

נמל חיפה (צילום: צבי רוגר)

"העובדים חוששים מאוד כי ביטחונם התעסוקתי והחוסן הכלכלי של הנמלים הקיימים ייפגע בצורה אנושה לאחר הקמת הנמלים החדשים, שבה תיווצר מציאות חדשה ובה שוב לא תהיה תחרות הוגנת אל מול הנמלים החדשים והמודרניים העומדים לקום", נאמר בהודעה מטעם העובדים". לדבריהם "הממשלה מאיצה מאוד את נושא הקמת הנמלים החדשים אבל מזניחה, באופן מכוון ובוטה, את נושא עתיד הנמלים הקיימים. ברור לחלוטין כי יש כאן יד מכוונת אשר מעוניינת להפוך את נמלי חיפה ואשדוד לנמלים נכים וחסרי פוטנציאל אל מול הנמלים החדשים שיוקמו". כמו כן הדגישו "אנחנו מנהלים מאבק צודק מאין כמוהו על זכויות העובדים, שנרמסים ברגל גסה מזה שנתיים. הפעם לא נאפשר לוועדי העובדים שלנו להישבר – והיה הנזק אשר יהיה. עד היום שמענו בקולם של נציגי העובדים, הלכנו, יחד איתם, לישיבות בבית הדין, שמענו מהם תוצאות על דיונים עקרים עם נציגי המדינה – ובתכלס – לא קורה כלום. המדינה מקדמת במרץ רב את הקמת הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד – אותנו – משאירים בצד. מהיום – הפסקנו להיות ילדים טובים".

הנהגת ההסתדרות במקום להתייצב לימינם של העובדים הנאבקים בהפרטה – דווקא התייצבה לצידו של שר התחבורה ישראל כץ שכינה את השובים "עבריינים" ושל התעשיינים. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר כי "ההסתדרות תמכה לאורך כל הדרך במאבקם הצודק של עובדי נמלי ישראל וכך תמשיך לעשות. אך יחד עם זאת ההסתדרות קוראת לעובדי הנמלים לכבד את ההחלטות השיפוטיות שהתקבלו הבוקר בבתי הדין ולחזור לעבודה".

יצוין שהערב הודיעו עובדי רכבת ישראל שישבתו החל מיום ראשון בכל קווי הרכבות ברחבי הארץ. מוועד העובדים נמסר כי הרקע לשביתה הוא צעדים חד-צדדיים והפרת הסכמים מצד הנהלת הרכבת. כמו כן, השביתה היא במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז כדין. בפברואר האחרון פתח ועד עובדי הרכבת בעיצומים במחאה על הפרת הסכמים ופגיעה בבטיחות מצד ההנהלה. בסופו של דבר הופסקו העיצומים לאחר שהתקבלו הבנות בין מנכ"ל הרכבת בעז צפריר ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. בפגישה בין השניים הוחלט אז כי הצדדים יחזרו לשולחן הדיונים וכי עובדים ששבתו ולא הגיעו לעבודה לא יקבלו שכר עבור ימי השביתה.