המתמחים יפגינו במרכז ת"א בעת השביתה של ההסתדרות הרפואית ביום ב' הקרוב

הרופאים המתחמים, החברים בארגון מרשם, מצטרפים לשביתה שתתקיים ביום שני הקרוב ושהוכרזה על ידי ההסתדרות הרפואית (הר"י). המתמחים יפגינו ביום השביתה, בשעה 11:00 בכיכר הבימה במרכז תל-אביב.

ממרשם נמסר "ביום שני, אנחנו לא רק שובתים. אנחנו יוצאים להפגנת המתמחים הגדולה ביותר שנראתה. את הזעקה שלנו ישמעו בכל מקום בארץ כי מי שמחליט לבטל עכשיו את מעט התקנים שנוספו בתקופת הקורונה, פשוט יורק לנו בפרצוף – ועלינו לא יורקים". לדברי ארגון המתמחים: "אנחנו קורסים תחת העומס הקיים ואין מקום לקצץ תקנים במערכת הבריאות הציבורית. אנחנו תורנים על כ-60 חולים כי אין תקנים, מתמחות עוברות הפלה תוך כדי תורנות וממשיכות לעבוד כרגיל כי אין תקנים, אנחנו עובדים 26 שעות כי אין תקנים".

יצוין שהר"י החליטה בשבוע שעבר לקיים שביתת אזהרה בת 24 שעות ביום שני הקרוב על רקע כוונת ממשלת הימין לקצץ את 600 תקני הרופאים הזמניים שהוקצו בזמן משבר הקורונה. מהר"י נמסר "מדובר בשביתת אזהרה כאות מחאה על ההתנהלות השערורייתית של משרד האוצר בשבועות האחרונים, הכוללת פגיעה בתנאי העבודה של המתמחים בפתולוגיה, כוונה לגרוע 600 תקנים של רופאים ורופאות שניתנו בשנה החולפת, ופרסום טענות מכפישות ומחוסרות כל יסוד בדבר חריגות שכר לכאורה של רופאי קופ"ח כללית.

לדברי ד"ר זאב פלדמן,  יו"ר ארגון הרופאים עובדי המדינה בהסתדרות הרפואית: "האוצר מנסה לחזור לעולם הישן ולהרעיב שוב את מערכת הבריאות. לחזור ולשים את 'החור בגרוש' לפני איכות הטיפול הרפואי לו זכאים אזרחי ישראל. לחזור ולהתעלם מהרופאות ומהרופאים שנלחמו לילות כימים על כל חולה מתוך הבנה שלכל אזרח בישראל, יש את הזכות לחיים ואת הזכות לקבל רפואה הולמת בבתי החולים הציבוריים".

"אני אומר זאת בקול חד וברור, נילחם בכל הכוח ובכל האמצעים על מנת שהאוצר לא יעלים אף תקן של רופאה או רופא מאזרחי ישראל, ולא נרשה לפגוע בתנאי העבודה שלנו. לא נרשה פגיעה חד צדדית של האוצר במערכת הבריאות ובצוותים הרפואיים", הדגיש.

 

עוד בנושא:

ההסתדרות הרפואית החליטה על שביתת אזהרה בת 24 שעות ביום ב' הקרוב

ההסתדרות הרפואית עומדת להכריז על שביתה בעקבות קיצוץ התקנים בבתי החולים