המשטרה פיזרה בכוח רב הפגנה של תושבי שייח' ג'ראח שמחו נגד הגירוש

ארבעה מהמפגינים נעצרו בעת שהמשטרה פיזרה אמש (שבת) מחאה שקטה בשכונת שייח' ג'ראח, במזרח ירושלים תחת כיבוש ישראלי, שמחו על הכוונה לגרש משפחות מ-25 בתים. בתיעוד נראים השוטרים מסתערים באלימות רבה על המפגינים, בהם גם נשים וילדים, שעמדו על המדרכה. זאת, בדומה להתנפלות השוטרים על המפגינים שמחו נגד הגירוש באותו מקום בחודש שעבר, בה נפצע ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת)

השוטרים השתמשו אתמול ברימוני הלם ובמכות, ולקחו מהם דגלי פלסטין שאותם הניפו. המפגינים קראו בין היתר "נמשיך להיאבק, המעצרים לא ירתיעו אותנו" ו"בעלי הבתים הם בעלי האדמות ויישארו בהם". על כך מסר הבוקר העיתון "אל-אתיחאד" היוצא לאור בחיפה.

שוטרים נגד מפגינים, אתמול, שייח' ג'ראח (צילום מסך)

 

יצוין שהמפגינים לא חסמו את הכביש ולא נקטו באלימות, חרף זאת קצין משטרה שהגיע למקום ופיקד על כוח של משמר הגבול דרש מהם להתפזר תוך שלוש שניות ומייד לאחר מכן נתן פקודה לשוטרים שהחלו לפזר בכוח רב את המתכנסים. ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) פרסמה הודעה בעקבות פיזור ההפגנה בכוח לפיה "המשטרה שוב משתמשת באלימות כלפי מפגינים נגד ההתנחלויות בירושלים המזרחית. הפעם בעקבות הנפת דגל פלסטין על ידי המפגינים. ירושלים המזרחית היא שטח פלסטיני כבוש. את ההתנחלויות צריך לסלק ממנה, לא את הדגלים".

 

סרטון – המשטרה מפזרת בכוח רב את הפגנה, אתמול, בשייח' ג'ראח:

https://www.facebook.com/wafagency/videos/131670882231911