המשטרה פיזרה בכוח הפגנה של תושבים זועמים בעקבות רצח הצעיר בכפר קרע

המשטרה פיזרה אמש (רביעי) בכוח רב ובאמצעות רימוני עשן, גז מדמיע ומכת"זית הפגנת מחאה בהשתתפות מאות בני אדם בצומת כפר קרע שבוואדי עארה. המחאה החלה בתום הלווית הצעיר סלימאן נזיה מסארווה בן 25 שנרצח ביישוב.

מפגינים בכפר קרע, אמש, בעקבות הרצח של הצעיר סלימאן מסארווה (צילום: זו הדרך)

בתום ההלוויה צעדו המפגינים לכיוון הכביש הראשי בוואדי עארה, כביש 65, וחסמו את הצומת. המשטרה אפשרה את החסימה למשך כשעה עד שהחלה לפזר את המפגינים בכוח ובאמצעות פרשים ושני צעירים נעצרו. ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) שהשתתף במחאה מסר: "אני כותב את המילים הללו בזמן שאני שנחנק מגז מדמיע. המשטרה, זו שמפקירה את חיי האזרחים הערבים יוםיום ושעהשעה, יורה גז ורימוני הלם על מפגינים לרבות נשים וילדים. מדכאים את המחאה נגד הפשיעה, בושה וחרפה של משטרה גזענית".

יצוין ששביתה הוכרזה אתמול היום בכפר קרע ובהלווייתו של מסארווה השתתפו אלפים, ובהם חברי כנסת של חד"ש, יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, מוחמד ברכה ויו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש). ח"כ עודה אמר בעקבות פיזור המפגינים: "חזקים על מפגינים, חלשים על פושעים. במקום לתפוס פושעים ורוצחים המשטרה עסוקה בדיכוי מפגינים ומפקירה את אזרחי ישראל הערבים למות".

יו"ר ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, ברכה הוסיף: "מוזר לנו שמשטרת ישראל לא מטפלת בפשיעה. רק לפני כמה ימים אירע רצח משולש בכפר עקב בצפון ירושלים, והמשטרה לא נכנסה לשם אלא אפשרה למשטרה הפלסטינית לטפל בזה. אם משטרת ישראל רואה שלמשטרה הפלסטינית יש את היכולות למגר את הפשיעה, אז שיפתחו לה את הדרך". לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפ) "משטרת ישראל מעלימה עין מפושעים וארגוני פשיעה שגוזלים חייהם של חפים מפשע כמעט מדי יום, ומדכאת מפגינים בכפר קרע בגז מדמיע ובבואש. למה? כי הם יצאו לרחובות במחאה על הפשיעה הגואה; כי יצאו למען החיים שלהם, שהמשטרה הפקירה מזמן."

עוד בנושא: https://zoha.org.il/98819