המשטרה עצרה שלושה תושבי אום אל-חיראן; עונשים כבדים נגזרו על מפגינים נגד תכנית פראוור לפני 3 שנים

כוחות משטרה הגיעו הבוקר (רביעי) ליישוב הבדואי הלא מוכר אום אלחיראן שבנגב כך נמסר מוועד התושבים המקומי. גורמים במשטרה טוענים כי ביישוב נערכו מעצרים, בגלל "תקיפה של עובדי תשתיות אתמול" ביישוב היהודי הסמוך חירן שאמור לקום על חורבותיו של אום אלחיראן.

2017-07-19_193625

בתחילת החודש פג תוקפו של צו פינוי המבנים היבילים שהוצבו ביישוב לאחר הפינוי בחודש ינואר שבמהלכו נהרגו יעקוב אבו אלקיעאן והשוטר ארז לוי. על פי ההודעה ישנם שלושה עצורים במקום, בהם אדם הסובל מבעיות בריאותיות. בהודעת הוועד נמסר על "פשיטה בשעות הבוקר" של המשטרה.

ראאד אבו אלקיאען, ממנהיגי מאבק התושבים בכפר, מסר: "היום בשעת בוקר מוקדמת הגיעו כלים כבדים ודחפורים בליווי כוחות משטרתיים מתוגברים ליישוב אום אלחיראן וחידשו את עבודות ׳התשתית והפיתוח׳ של היישוב היהודי חירן. המהלך החד צדדי הפוגע אנושות בכל ניסיון להידברות או לפשרה כלשהי ומטרתו לקבוע עובדות בשטח. אנו קוראים בזאת לממשלה להקפיא לאלתר את העבודות ולהגיע לפשרה מוסכמת עם התושבים שנאבקים על הזכות להישאר בבתיהם".

הרשימה המשותפת פרסמה הודעה לפיה כי "הדחפורים שוב באום אלחיראן והם הורסים כל סיכוי להידברות". עוד צוין כי כלים כבדים ודחפורים בליווי כוחות משטרה הגיעו ליישוב, אף על פי שלא ידוע על פינוי מבנים הצפוי במקום.

"אנו קוראים לממשלה להקפיא לאלתר את העבודות ולהגיע לפשרה מוסכמת עם התושבים שנאבקים על הזכות להישאר בביתם", נמסר בהודעה, "כמו כן אנחנו קוראים לציבור הרחב להגיע ולחזק את התושבים במאבקם ולעצור את העוול הנוראי הזה".

יצוין שהיום נגזרו שלוש שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 25 אלף שקלים על שלושה תושבי הדרום שיידו אבנים לעבר שוטרים הפגנה ביישוב חורה נגד מתווה פראוור הגזעני. ההפגנה התקיימה בשלהי שנת 2013. על רקע מחאת הערביםבדואים על החלטת ממשלת הימין בעניין גזל הקרקעות שמאז הוקפאה התכנסו המפגינים ברישיון בכניסה לישוב חורה. לדברי התביעה "מקץ כשעה החלו המפגינים ליידות מטחי אבנים לעבר השוטרים, אשר נאלצו להסתתר מאחורי מגנים. המפגינים המשיכו ליידות אבנים לעבר השוטרים, וכתוצאה מכך נפגעו כמה מהם וכן סוסים של יחידת הפרשים".

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד חמישה מעורבים בהפגנה. הנאשמים כולם כפרו באשמתם והתיק נוהל עד תום. השופט רון סולקין הרשיע את הנאשמים בעבירות שייוחסו להם בהן תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, התפרעות ועוד. השופט לא קיבל את טענת הנאשמים שלפיה נקלעו במקרה להפגנה.

בית המשפט גזר על שלושה מבין חמשת הנאשמים, עאטף אבו עאיש, עובידה אלהואשלה ואוסמה נסאסרה, שלוש שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 25 אלף שקל כל אחד. הנאשם הרביעי, עטאף אלקיעאן, נידון לעונש של שישה חודשי עבודות שירות, מאסר מותנה וקנס בסך 15 אלף שקל. הנאשם החמישי, סמיר אלסייד, לא התייצב לדיון ועל כן טרם ניתן גזר דינו.