המשטרה מנעה אירוע בי-ם של שגרירות רוסיה בהשתתפות ח"כ עודה

המשטרה פשטה אמש (שני) על מלון "אמבסדור" שבמזרח ירושלים ועצרה את קיומו של אירוע בהשתתפות נציגי שגרירות רוסיה, יו"ר הרשימה המשותפת ‎איימן עודה (חד"ש) ובוגרי האוניברסיטאות של ברית המועצות ורוסיה.

2018-06-19_202856

הצו משטרתי שאסר על קיום הכנס של שגרירות רוסיה נכתב כי החלטת מפקד המחוז התקבלה "כדי למנוע קיום כנס מטעם ארגון החזית הדמוקרטית וארגון החזית העממית המהווים ארגוני טרור (צילום: אל אתיחאד)

 

בצו משטרתי שאסר על קיום הכנס נכתב כי החלטת מפקד המחוז של המשטרה התקבלה כדי למנוע קיום כנס מטעם "ארגון החזית הדמוקרטית וארגון החזית העממית המוכרים המהווים ארגוני טרור. ששה מהנוכחים עוכבו ועצורה נוספת הועברה לחקירה".

השגרירות הרוסית בישראל מכחישה

שגרירות רוסיה בישראל, הכחישה היום שהכנס בהשתתפות יו"ר הרשימה המשותפת, היה יוזמה של ארגוני החזית העממית לשחרור פלסטין והחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין. לפי השגרירות, מדובר בכנס של "אגודת הידידות הרוסית-פלסטינית", ובכך היא סותרת את גרסת המשטרה, שהפסיקה את האירוע בשל קשריו לארגוני טרור. באירוע, לקח חלק שגריר רוסיה ברשות הפלסטינית, חיידר אע'אנין: אלכסנדר סורוקין, מנהל מרכז התרבות הרוסית בבית לחם ודיפלומטים נוספים.

בהזמנה נכתב: "שגרירות רוסיה והאגודה לידידות פלסטין-רוסיה, מזמינות אתכם להשתתף באירוע לציון היום הלאומי לרוסיה, ביום שני 18 ביוני בשעה 19:00 בערב במלון אמבסדור בירושלים. תחיי הידידות הפלסטינית-רוסית".

יו"ר אגודת בוגרי אוניברסיטאות רוסיה וברה"מ בישראל, ד"ר סמיר ח'טיב, אמר בתגובה: "לא מדובר באירוע הקשור לטרור. מדובר באירוע לגיטימי לחלוטין בשיתוף השגרירות הרוסית, שמסיבות פוליטיות בלבד המשטרה החליטה לסגור בלי לדעת בכלל מה תוכנו. אין קשר לארגונים המוזכרים בצו המניעה. "הייתכן שהנציגים הרוסים אמורים היה להשתתף באירוע טרור?", שאל.