המשטרה מנסה להכשיל את הפגנות 'הדגלים השחורים' נגד הממשלה שתתקיים בכיכר רבין

המשטרה מנסה להכשיל את הפגנת ה"דגלים השחורים" שתתקיים הערב בכיכר רבין בתלאביב. ההפגנה תיערך בשעה 19:30 ובהזמנה לאירוע נכתב ש"בעוד שבמשבר הקורונה נרשמים סימנים מעודדים, המשבר השלטוני מוסיף להשתולל: המו"מ להקמת 'ממשלת חירום' הפך למו"מ על מידת השליטה של הנאשם נתניהו במערכת המשפט, על מעורבותו במינוי שומרי סף, ועל עקיפה של הכרעות בג"צ בעניינו".

לדברי המארגנים "תומכים בחוקי ההגנה על הדמוקרטיה ודורשים קידום מיידי של תיקון לחוק יסוד הממשלה אדם הנאשם בפלילים לא יוכל לכהן כראש ממשלה והגבלת מספר הקדנציות של ראש הממשלה לשתיים". עוד הדגישו ש"נוכח הסחבת במו"מ, והתעקשותו של הנאשם בפלילים לשלוט במערכת המשפט שאמורה לדון בעניינו, זו הדרך היחידה בה ניתן יהיה להתקדם הלאה עם יסודות דמוקרטיים איתנים".

על פי ההערכות אלפים רבים צפויים להצטרף הערב להפגנה, אבל המשטרה החמירה הבוקר את ההגבלות על הפגנת "הדגלים השחורים". היא מחייבת את המארגנים לדאוג שכל המשתתפים בה יעטו מסכות פנים  – כך עולה ממסמך של תחנת לב תל אביב שהגיע לידי "הארץ". במסמך נכתב כי "באחריות המארגן להגיע עם כמות מסכות בהתאם לכמות הקהל". אלא שמלבד דרישות אלה, ישנה גם דרישה חדשה המחייבת את המארגנים לסמן את מקומות העמידה לשמירת המרחק. כמו כן, לפי המסמך, נדרש כל אחד מהנואמים בתחילת דבריו לקרוא למשתתפים "להקפיד על המרחקים ולבישת מסכה למען ביטחון המשתתפים"; הנואם האחרון יבקש מהקהל להתפזר תוך "שמירת מרחקים ולמנוע התגודדויות". 

הלילה במהלך ישיבת הממשלה ביקש השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לדון מחדש בהיתר להפגנות וביקש כי הן יוגבלו בכמות המשתתפים וכי כל הפגנה תדרוש אישור מראש מהמשטרה. כמו כן, מגבלות המשטרה כלפי מחאות נגד השלטון נמשכות וביום שישי האחרון חילקה המשטרה דו"חות בסך 35,000 שקלי לפעילי שלום שהפגינו בשכונת שייח' ג'ראח נגד הכיבוש ונגד גירוש תושבים פלסטינים בחלקה הכבוש של העיר. קנסות בסכומים דומים חולקו גם בשבוע שעבר למפגינים מול ביתו של ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) בכפר סבא.

חרף הקנסות, מאות מפגיני מחאת "הדגלים השחורים" הגיעו אתמול (שבת) שוב לביתו של ח"כ אשכנזי והפגינו כאות מחאה על חבירתם של אשכנזי ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ לראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו לצורך הרכבת ממשלת אחדות ימנית. מפעילי המחאה נמסר: "הגיע הזמן שאשכנזי וגנץ יתעוררו ויראו את הסיבוב שביבי עושה עליהם. יצאנו למחאה בכוונה להגן על הדמוקרטיה הישראלית ושלטון החוק. הכוונה של אשכנזי וגנץ, להצביע בעד שנאשם בפלילים ירכיב ממשלה תהיה הרס הדמוקרטיה הישראלית. עוד לא תמה השעה, הגיע הזמן שאשכנזי וגנץ יצטרפו לשאר המחנה שמאמין בדמוקרטיה הישראלית ויפעלו למגר ממנה את השחיתות" .עוד מסרה שקמה שורצמן, מראשי מחאת הדגלים השחורים, כי "עדיין לא תמה השעה ואפשר לחשב מסלול מחדש כשהיעד הוא הצלת הדמוקרטיה".

יצוין שכאלף בני אדם התאספו ביום חמישי האחרון בכיכר הבימה בתל אביב, כחלק ממחאת "הדגלים השחורים" להצלת הדמוקרטיה בישראל. מארגני המחאה מסרו כי כל המפגינים שמרו על הנחיות משרד הבריאות, ועמדו במרחק של שני מטרים על פי סימונים על הרצפות.

אחד מהמארגנים, מתן יפה, אמר כי "אנחנו אנשים פרטיים שנלחמים על הדמוקרטיה ולא מוכנים לביזיון הזה שיהיה ראש ממשלה נאשם בפלילים. מגיעה לנו מנהיגות נקיית כפיים, ושנאשם לא יוכל לבחור את אלו ששופטים אותו".