המשטרה לא תאפשר להפגין בפתח תקווה נגד ממשלת הימין המושחתת; המפגינים נחושים למחות

המשטרה הודיעה אמש (חמישי) כי לא תאשר את קיום ההפגנות נגד ממשלת הימין המושחתת בקניון גנים בפתח תקווה, בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. זאת, לאחר שבג"ץ לא הכריע בסוגיה והעביר את ההכרעה לידי המשטרה. "המשטרה לא תאשר לקיים הפגנות בקניון גנים בפתח תקווה, זאת בשל שינוי הנסיבות המהותי שחל באחרונה באופי ההפגנות ובהיקפן", נמסר.

2017-08-18_164742

אך מהמטה שמארגן את המחאות מזה כמעט 40 שבועות נמסר "ההפגנה בפתח תקווה תתקיים כסדרה במוצ"ש שדרות העצמאות 65, בשעה 20:00. כל מוצ"ש אצל היועמ"ש. כרגיל. אנו מעדכנים שהדיון בבית המשפט העליון שכלל בין היתר גם את בקשת המשטרה והפרקליטות לשנות את מקום ההפגנה בפתח תקווה, נדחה למועד בלתי ידוע, ולכן, ההפגנה במוצ"ש תיערך במועדה ובמקומה ככר גורן".

עו"ד גבי לסקי, מצוות עורכי הדין שייצגו את המפגינים בפתח תקווה בעתירה לבג"צ מסרה לאתר "חדר מצב": "משהו אבסורד, חמור ותמוה קרה במסגרת ההליכים בעתירה הזו. תושב פ"ת חבר מועצת העיר הגיש עתירה כנגד המשטרה כדי להפסיק את קיום ההפגנות. המשטרה כותבת תגובה שמצדדת בכל טענה שיש בעתירה ולמעשה המשטרה והמדינה הופכים לעותרים בעצמם מאחר שבתגובה שלהם הם מוסיפים טענות שלא היו בעתירה שהוגשה. כדי לתת מראית עין של מנהל תקין, הפרקליטות מבקשת לצרף את המפגינים לעתירה. ב-15.8 בג"צ נותן החלטה לצרף את המפגינים כמשיבים לעתירה. בשל החשיבות של הנושא, בגלל שמבקשים לשנות דיני הפגנות, בגלל שמבקשים לפגוע בזכות היסודית של התנגדות לשחיתות שלטונית כאינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה. חשבנו שמספר שעות להכין תגובה הולמת זה לא זמן ראוי".

ועוד מסרה "לכן פנינו לבימ"ש לדחות את הדיון ואת מועד הגשת הטענות שלנו. בימ"ש להפתיענו הרבה כמה שעות לפני מועד הדיון קיבל החלטה לדחות את הדיון. וכמה שעות אח"כ פתאום יצאו עם פסק דין הזוי ותמוה ששם הם אומרים שהם דוחים את העתירה בגלל ההסכמות שבין העותר והמשטרה".

"אבלהם חשבו שצריך לצרף את המפגינים כמשיבים לעתירה. אם כך מדוע לא היה צורך להמתין לשמוע את העמדה שלנו? אני חושבת שהייתה עמדה די מגובשת בימ"ש ולכן לא היה להם חשוב מה יש להם להגיד. בג"צ כתב בסוף ההחלטה שאם יש לנו טענות נחזור לבימ"ש. אנחנו צריכים להמשיך לנהוג כפי שנהגו עד היום, אין צורך על פי החוק בקבלת רישיון להפגנות וכל עוד כך המצב צריך לחזור לשם. אבל צריך לקחת בחשבון המשטרה קיבלה רוח גבית לעצור את ההפגנות בכיכר גורן", הדגישה.

לדברי עו"ד לסקי "למעשה לא היה דיון בבג"צ, ולמעשה העמדה של המפגינים לא הוגשה ולא הושמעה, בג"צ לקח לעצמו את החירות להחליט על ההפגנות בלי לשמוע בכלל את עמדת המפגינים. זו בושה וחרפה" "העמדה שלי: ההסכמות שהושגו בין העותר לבין המשרה לא כוללות אותנו, והיות שלא ניתנה למפגינים אפשרות להעלות את הטענות לא בכתב ולא בע"פ, לכן על פי חוק, לא נדרש רישיון, וזה מה שצריך לעשות. להמשיך ולהפגין כרגיל."

יצוין שמחאות נגד ממשלת הימין המושחתת יתקיימו מחר גם ביישובים נוספים: ראש פינה צומת ראש פינה; נהריה צומת נהריה מול התותח; חיפה מעבר למנהרה ליד מסעדת מקסים לכיוון הים; עפולה כיכר העצמאות, שדרות הנשיא 12; חדרה כיכר המשטרה ליד מסעדת דומינו; נתניה קניון עיר ימים; תל אביב כיכר רבין; רמת גן ביאליק 42; חולון רחבת מדיטק רח' גולדה מאיר 6; כפר סבא ויצמן 63; נס ציונה צומת וייצמן בן גוריון; קרית גת צומת פלוגות; אשדוד שדרות מנחם בגין פינת משה סנה; מודיעין צומת שילת; ירושלים כיכר פריז ןבאר שבע גרנד קניון, שדרות דוד טוביה 125.