המשטרה אוסרת לקיים תהלוכה נגד הסיפוח בת"א; ח"כ עודה: נפגין במוצ"ש בכיכר רבין

המשטרה אוסרת לקיים תהלוכת מחאה נגד סיפוח של השטחים הפלסטינים הכבושים, בטענה שקיומה "נוגד את תקנות הקורונה". בנוסף, מארגני ההפגנה התבקשו להימנע מפרסומים ברשתות החברתיות לקראת ההפגנה במטרה להגביל את מספר המשתתפים בה.

אך יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מסר בצהריים (חמישי) "במוצאי שבת נצעד יחד, ערבים ויהודים, נגד הסיפוח והכיבוש ולמען שלום ודמוקרטיה ואני קורא לכם להצטרף אלינו. זה הזמן להפגין שותפות ולצאת לרחובות בשביל שוויון. ולנהל מאבק משותף מול הפוליטיקה של שיסוי ובדלנות. אנחנו נראה שאפשר להיאבק יחד נגד ממשלת הסיפוח המושחתת ולבנות יחד עתיד אחר של שוויון ודמוקרטיה. נתראה בשבת בשעה 19:00 בכיכר רבין". ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) הוסיף "גם אם זה לא נוח לנתניהו או לאוחנה, אנחנו נפגין נגד הסיפוח. לא ניתן למשטרה למנוע את ההפגנה בטענות הזויות ובניגוד מוחלט לחוק."

יצוין שעשרות ארגונים הצטרפו לקריאתן של חד"ש ומק"י להפגין במוצ"ש, 6 ביוני, בשעה19:00 בכיכר רבין בתלאביב נגד הסיפוח והכיבוש. בהודעה המשותפת שפרסמה קואליציית הארגונים נאמר: "צועדים קדימה, יהודים וערבים, לקראת מחר אחר לישראלים ולפלסטינים. מחר נקי מכיבוש ומשפיכות דמים, בו כולנו נוכל לחיות בביטחון אמיתי. נצעד בתל אביביפו נגד הסיפוח ובעד שלום ותקווה, נגד הגזענות ובכוח השותפות". ועוד: "נתניהו וטראמפ מקבעים מציאות אלימה של שנאה והפרדה, ועכשיו הם רוצים לחלק ולספח שטחים מהגדה המערבית, לפנות תושבים, ולשלול אזרחות מאזרחי ישראל הערבים תושבי המשולש וואדי עארה. אם זה יקרה זה יחסל כל תקווה לפתרון. אבל אנחנו יודעים שיש דרך אחרת, שוויונית וצודקת, של שתי מדינות, ושאנחנו חייבים להיאבק עליה. מול השנאה והפחד, האלימות הדיכוי, אסור לנו להיות אדישים. במוצ"ש אף אחד לא נשאר בבית. יוצאים לרחובות וצועדים יחד למען דמוקרטיה שמבוססת על שלום ושוויון".

על הקריאה חתומים, בין היתר: מק"י, חד"ש, בנק"י, מרצ, שלום עכשיו, קואליציית נשים לשלום, רבנים לזכויות אדם, שוברים שתיקה, מחזקים, מחסום ווטש', אקדמיה לשוויון, גוש שלום, מורשתנו, מרכז מוסאוא, סיכוי, לוחמים לשלום, יש גבול, תנד"י תנועת הנשים הדמוקרטיות, עמותת סיכוי, פורום המשפחות השכולות, עו"סים שלום, המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, רופאים לזכויות אדם, מתנגדים לאפרטהייד, עומדים ביחד, זזים, מסרבות, תנועת כבוד ושוויון, עיר עמים, בית ספר לשלום נווה שלום, מאבק סוציאליסטי, עיר עמים, קריים מיניסטר, פרי ג'רוסלם, תורת צדק, דגל שחור לא לסיפוח, מרכז אלטופולה, קול אחר והיוזמה הדמוקרטית המשותפת.

יצוין שעל שיתוף הפעולה בין הארגונים השונים סוכם ב-27 במאי באולם הגדה השמאלית בתלאביב, בו התכנסו פעילים מודאגים רבים כדי לקדם את המערכה נגד סיפוח השטחים הפלסטיניים הכבושים, עליו הכריזה ממשלת הימין. בין המשתתפים בפגישה: יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש); יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ; ומזכיר חד"ש, מנצור דהאמשה. כל המשתתפים הסכימו שיש לאחד כוחות ולהגביר מאמצים כדי להקים קול זעקה מול האסון המתקרב בניצוחה של ממשלתו הימנית של נתניהו.

סרטון שהופק לקראת ההפגנה במוצ"ש:

https://www.facebook.com/events/293077595184249

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/293077595184249