המרצים מן החוץ במכון הטכנולוגי בחולון מחריפים את המאבק: לא יפתחו את שנת הלימודים

המרצים מן החוץ במכון הטכנולוגי חולון(HIT) המאוגדים בכוח לעובדים מחריפים את מאבקם הנהלת המוסד האקדמי. זאת, בעקבות שני סכסוכי עבודה שהוכרזו עוד בשנת הלימודים הקודמת. בעקבות הצעדים הארגוניים שהוכרזו הסטודנטים ממתינים זה יותר משלושה חודשים לציוני הגמר שלהם. עוד נמסר מאיגוד המרצים מן החוץ כי תחילת שנת הלימודים הקרובה, לאחר הגים, לא תפתח עד שלא יינתן מענה לדרישותיו.

צמרת הראל, סגן יו"ר איגוד המרצים מן החוץ במכון הטכנולוגי חולון, מסרה לאתר וויינט: "במכון הטכנולוגי מתקיים מזה שנים חוב מצטבר למרצים. עלפי דו"ח מבקר המדינה מ-2015 מדובר בחוב של 2.1 מיליון שקל בסמסטר. הוועד, בניסיון להסדיר זאת בצורה שקולה, מדורגת, אחראית, אחרי פשרות כואבות ושנה של דיונים, הגיע להסכמה על מתווה לתיקון מתווה שעולה למכון מיליון וחצי שקל בשנה. מדובר באחוז אחד בלבד מהמחזור הכספי השנתי של המכון וגם על זה ההנהלה מציבה מכשול אחר מכשול".

הראל הוסיפה כי "אנחנו מצטערים כמובן על הפגיעה בסטודנטים, אבל חשוב שהסטודנטים יבינו שאנחנו ניצבים בפני שנה נוספת של עבודה בתתשכר. כל סטודנט חייב לשאול את עצמו, כיצד היה נוהג מול מעסיק שלא משלם לו כנדרש? כלפי מעסיק שנוהג בניגוד לנהלים הברורים של ות"ת. הדבר החמור הוא שהנהלת המכון מכירה בעיוות הקיים אך דוחה כל ניסיון לפתרון ענייני ומהיר. כיוון שמיצינו את אפיקי ההידברות, הרי שאם לא תשלח ההנהלה כתבי מינוי מתוקנים, נשבש את הלימודים בסמסטר א'. אנו קוראים להנהלה להתעשת ולהשיב לציבור המרצים את מה שנתפש כמובן מאליו בכל מכללה ציבורית אחרת".