המרצים השובתים במכללות הציבוריות יחד עם הסטודנטים יפגינו במכללת ת"א-יפו

המרצים השובתים במכללות הציבוריות יחד עם הסטודנטים יפגינו מחר (שני) בצהריים במכללת ת"איפו שביפו. כך נמסר אחה"צ על ידי מועצת הסגל הבכיר במכללות המאגדת את ארגוני הסגל השובתים מזה חמישה שבועות.

המרצים מאשימים את יו"ר ועד ראשי המכללות ונשיא מכללת ת"איפו, פרופ' שלמה בידרמן, בטרפוד מאמצים הגישור שהחלו בשבוע שעבר ביוזמת התאחדות הסטודנטים הארצית. בפנייה ישירה ליו"ר ור"מ, נאמר על ידי המועצה: "פרופ׳ שלמה בידרמן היקר, אנחנו קוראים לך להמשיך מיידית את הליך הגישור והגעה להסכמה לצורך הפסקה מיידית של השביתה וחזרה של הסטודנטים לספסל הלימודים. מחר מגיעים לאקדמית תל אביב יפו בכדי לשים סוף לשקרים".

2018-11-18_195216

המועצה גם קרא לשר החינוך, נפתלי בנט, להתערב במשבר. יצוין ששנת הלימודים במכללות הציבוריות בהן שובתים המרצים טרם החלה ובנט, העוסק רבות בהכרזות רמות על מאבקו בהשכלה גבוהה בישראל, טרם התייחס לנושא – שבתחום אחריותו.

יצוין שנציגי המועצה המתאמת הגיעו ביום רביעי לירושלים כמתוכנן לפגישת גישור עם המעסיקים, אבל התברר להם שהתנהלות ועד ראשי המכללות גרמו לפיצוץ הפגישה. על כך הגיבו במועצה ש"זו חוצפה וחוסר אחריות. 30 אלף סטודנטים משוועים להתחיל את השנה וראשי המכללות בורחים מהידברות מטעמי אגו".

עוד נמסר "יצא המרצע מן השק. מאז חודש פברואר אנחנו מנסים לקדם מו"מ עם ור"ם בעקבות הפרות בוטות של הסכם ההבנות שנחתם עמנו ולשווא. גם עכשיו, לאחר כמעט חודש של שביתה, מוכנים ראשי המכללות לסכן את הסמסטר ובלבד שלא יצטרכו לשבת עם נציגי הסגל הבכיר במכללות. אין גבול כנראה לציניות ולשיכרון הכוח".