המקרה הטרגי לא ייחקר: בהתנחלות מעלה אדומים נרשם ההרוג 12 בענף הבנייה מתחילת השנה

עומר מוחמד אחמד אדעיס, בן 54, מיטא נפל אתמול (רביעי) בשעה 13:30 מגובה כ-10 מטרים באתר בנייה באזור התעשייה של ההתנחלות במעלה אדומים שבשטחים הפלסטינים הכבושים. הוא נפצע אנושות ולאחר פעולות החייאה הועבר לבי"ח הדסה הר הצופים במצב אנוש עם פגיעה רב מערכתית, אך שם לצערנו נפטר מפצעיו. כך נמסר מ"נרתמים".

2018-04-12_203348

עוד נמסר מ"נרתמים" שבניגוד לאתרי בניה בהם מתרחשות תאונות קטלניות, אתר הבניה בו התרחשה התאונה מהיום, לא ייסגר ל-48 שעות ואף לא "יזכה" לביקור פיקוחי מצד מפקחי מינהל הבטיחות במשרד העבודה, בשל עמדת המינהל שאין לו סמכות פיקוח מעבר לקו הירוק. "כך איש לא יברר מה הנסיבות שגרמו לתאונה זו ובאם ישנם ליקויי בטיחות המסכנים את שאר העובדים הממשיכים לעבוד באתר. זהו המצב מעבר לקו הירוק, דמם של הפועלים זול עוד יותר", הדגישו.

מדוברות המשטרה נמסר כי נפתחה חקירה לבדיקת נסיבות האירוע. "יש לקוות כי הפעם תיפתח גם חקירה פלילית בגין תאונה זו, וכי החקירה תתנהל באופן מקצועי, כך שניתן יהיה למצות את הדין עם מי שגרמו ברשלנותם להתרחשות התאונה. עד היום חקירות המשטרה התנהלו באופן רשלני, בכ-80% מהתאונות שמדווחות למשטרה לא נפתחת כלל חקירה פלילית, והמעט שנפתח נגנז מחוסר ראיות. מצב שערורייתי זה אמורה לתקן 'יחידת משטרה ארצית לחקירת תאונות עבודה', שעל הקמתה התבשרנו רק השבוע. יש לקוות כי עד שתקום לא תשב משטרת ישראל בחיבוק ידיים ותבצע את תפקידה על פי חוק".

יצוין שאתמול נפצעו גם שלושה עובדי בניין בתאונה מסוכנת שהתרחשה באתר בניה "יפו בשדרה" בביצוע חברת "אשטרום". בסביבות השעה 11:30 התנגש אוטובוס בפיגום מכני עליו עמדו עובדים, באתר בניה של חברת אשטרום בשדרות ירושלים ביפו. כתוצאה מכך שלושה עובדים נפצעו, אחד באורח בינוני ושניים באורח קל, בנוסף לשלושה מנוסעי האוטובוס שלקו בהתקף חרדה. "מתמונות מזירת האירוע רואים כי ככל הנראה הפיגום המכני גלש מחוץ לגבולות אתר הבניה ועבר את הגידור, דבר עשוי היה לגרום להתנגשות עם האוטובוס שעבר בנתיב הכביש הצמוד לאתר הבניה. אירוע חמור במיוחד שרק במזל לא גרם לפגיעות חמורות בהרבה", מסרו עוד פעילי "נרתמים".

לפני פחות משנה התרחשה באותו אתר בניה, תאונה קטלנית שגרמה למותו של העובד וואנג ג'ין בן ה-39, לאחר שנפל מגובה 9 קומות. תמונות של אתר הבניה ימים ספורים לפני התאונה דאז, הצביעו על ליקויים חמורים ביותר במבנה הפיגומים, כולל פתחים והיעדר מעקות בטיחות.