המפרק של עמותת ידיד שנקלעה לקשיים מבקש לפטר את 50 עובדיה

מפרק הזמני של עמותת ידיד, עו"ד רון חמד, ביקש השבוע מבית המשפט המחוזי בירושלים לאשר לו לפטר את 50 עובדי עמותת ידיד, הפועלת לצמצום פערים ולמיצוי זכויות, בעיקר בקרב השכבות המוחלשות. על כך נמסר ב"כלכליסט". בנוסף לקשיים הכספיים בהם היא מצויה, בחודש שעבר התפטרה מנכ"לית העמותה רקפת מוסק, אשר מונתה לתפקידה חודש וחצי קודם לכן בלבד.

במסגרת הבקשה שהגיש ציין כי "לנגד עיניו של המפרק הזמני עמדה הוראת בית המשפט לנהל מו"מ עם גורמים המתעניינים בקליטת פעילות העמותה ועובדיה וכן להיות בקשר עם תורמים לעמותה". המפרק מציין כי בחן האם ניתן לייצר תזרים אשר יאפשר הפעלה, ולו חלקית, של העמותה בתקופה הקרובה, על מנת לדאוג לתשלום שכרם של עובדי העמותה.

בית המשפט המחוזי בירושלים מינה בתחילת החודש מפרק זמני לעמותת "ידידמרכזי זכויות בקהילה". עמותת ידיד נוסדה בשנת 1997 במטרה לצמצם פערים חברתיים וכלכליים בחברה הישראלית. עיקר פעילותה נוגע לסיוע בפניות אזרחים ותושבים למימוש זכויותיהם בתחומי המגורים, התעסוקה ומוסדות ממשלתיים, יוזמות חקיקה ועוד. עובדי העמותה אינם מאוגדים וחלקם מיוצגים על ידי עוה"ד חיות גרינברג ואורון קרן.

ידיד ספגה לאחרונה פגיעה קשה, תפעולית ותדמיתית: בחודש יוני האחרון נידון רן מלמד, שהיה המנכ"ל המשותף של העמותה והדמות הדומיננטית בה בשני העשורים האחרונים, לעונש מאסר של 10 חודשים. זאת, לאחר שהורשע על ידי בית משפט השלום בפתח תקווה בנהיגה בפסילה, באופן סדרתי, כשרישיון הנהיגה שלו לא חודש מזה 30 שנה.