המפגינים מתנגדים: ראש ממשלה חדש בעיראק אחרי 4 חודשי מחאה

האליטה בעיראק מינתה אתמול (שבת) ראש ממשלה חדש אחרי ארבעה חודשים של מחאות עממיות המוניות. אך המפגינים שיצאו אמש לרחובות בגדאד וערים נוספות בדרום המדינה הבהירו כי ראש הממשלה החדש מוחמד תאופיק עלוואי שהיה שר התקשורת בממשלתו של נורי אלמלכי לא מקובל עליהם והמשיכו למחות נגד האליטה השלטונית. עלוואי קיבל את המנדט מהנשיא ברהאם סאליח ויהיה לו חודש להרכיב ממשלה עד לקיומן של בחירות מוקדמות שמועדן טרם נקבע. עלוואי הבטיח שהן יהיו תחת פיקוח של משקיפים בינלאומיים.

מפגינים נגד ראש הממשלה החדש, אתמול, בדרום עיראק. המפגינים, שהפילו את הממשלה הקודמת, החזיקו גם כרזות עם פרצופו של עלוואי ועליהן איקס אדום (צילום: אכורד)

בהצהרתו אחרי קבלת התפקיד, שאותה פרסם בסרטון ברשתות החברתיות, הביע עלוואי השיעי תמיכה במפגינים: "אם לא ההקרבה שלהם והאומץ שלכם, לא היה שינוי במדינה". "אני מאמין בכם, ולכן זו הסיבה שאני מבקש מכם להמשיך ולהפגין". עלוואי, שלמד ועבד בלבנון ובבריטניה לפני שנכנס לפוליטיקה העיראקית, הבטיח גם שהאחראים להרג מאות מפגינים יעמדו לדין ומאבק בשחיתות. יצוין שהמנהיג השיעי החזק במדינה, מוקתדא אסאדר, הודיע על תמיכתו בעלאווי ותומכיו תקפו את המפגינים נגדו. אסאדר אמר כי עלאווי "נבחר על ידי העם" וכינה את בחירתו לתפקיד "צעד בכיוון חיובי" עבור עיראק.