המערכת נגד חוק הלאום: ח"כ תומא-סלימאן נפגשה עם נשיא אירלנד; ח"כ ג'בארין באיטליה

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – השימה המשותפת) נפגשה אתמול (שישי) עם נשיא אירלנד מייקל היגינס, בארמונו שבעיר דבלין. ח"כ תומאסלימאן שוחחה עם הנשיא ארוכות "על מצבנו כמיעוט ערביפלסטיני בתוך ישראל, ועל סוגיות הנוגעות למעמדנו. אחד הנושאים המרכזיים היה 'חוק הלאום' הגזעני והשלכותיו עלינו ועל הסוגיה הפלסטינית בכך שהוא מסכל כל סיכוי להסדר מדיני ולשלום באזור".

"חזרתי והדגשתי את חשיבות התמיכה מהזירה הבינלאומית במאבק הצודק למען הזכויות שלנו, וכדי לתקן את העוול ההיסטורי כלפינו שעדיין גורם סבל עד היום", הדגישה. יצוין שח"כ תומאסלימאן ביקרה בפרלמנט האירי ביום חמישי ואמרה ש"המצור ארוך השנים הוביל לקריסה הומניטארית ברצועת עזה, והפתרון היחידי לסיום משבר זה הוא רק באמצעות הסכם מדיני אשר יבטיח את סיום המצור והכיבוש, והקמת המדינה הפלסטינית העצמאית". המפגש נערך ביוזמת ארגון הסולידריות האירי עם פלסטין והשתתפו בו חברי פרלמנט מכל הקשת הפוליטית. כמו כן, ח"כ תומאסלימאן לקחה חלק במפגש ציבורי שנערך באותו יום בבית מלון במרכז דבלין ואמרה "אנחנו ממשיכים ביתר שאת את המאבק שלנו כנגד חוק הלאום, ונמשיך להרים את קולו של הציבור הערביפלסטיני בישראל מעל כל במה אפשרית בעולם כולו".

2018-11-17_154533

ח"כ תומאסלימאן בעת הפגישה אתמול עם נשיא אירלנד מייקל היגינס, בארמונו שבעיר דבלין (צילום: אל אתיחאד)

למערכה נגד חוק הלאום התייחס גם ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) בעת ביקורו אתמול בצפון איטליה. ח"כ ג'בארין הגיע ביום חמישי לאיטליה מסגרת משלחת יהודיתערבית מישראל. חברי המשלחת התארחו במחוז דרום טירול הדובר גרמנית והאוטונומי שבצפון איטליה, שם נפגשו עם נשיא המחוז ארנו קורביצ'יר ועם ראש עיריית בולצאנו וסגנו. במסגרת הביקור נערך כנס במכון המחקר בו ח"כ ג'בארין התייחס ליחסי יהודיםערבים בישראל ולצורך לקדם שוויון זכויות בין כלל האזרחים במדינה.