המערכה נמשכת: נתניהו נכשל והצלחת הרשימה המשותפת בבחירות היא עדות לכך    

"שוב הצלחנו להיות הסיעה השלישית בגודלה בכנסת. תוצאה זו היא תולדה של עליית אחוז ההצבעה בקרב הציבור הערבי. אנחנו שמחים מאוד שעוצמה יהודית הגזענית לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה" – אמר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) בתגובה לפרסום המדגמים ברשתות הטלוויזיה והרדיו השונות.

הרשימה המשותפת מסרה בתגובה לפרסומי מדגמי הבחירות, כי חברי הכנסת של הסיעה יהיו  הכוח המוביל בכנסת וכי הם ייאבקו בעקביות בכיבוש ולמען שוויון ושלום צודק.

ברשימה המשותפת ציינו כי "עוד בטרם פורסמו תוצאות האמת, ידענו היטב כי תומכי הרשימה המשותפת יצאו בהמוניהם להצביע והקטינו את כוחה של קואליציית נתניהו הימנית".

לגבי הצפוי בשבועות הקרובים, אמר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ששוחח בטלפון עם בני גנץ: "אני מעריך שיו"ר כחול-לבן, בני גנץ, ינסה ללכת לממשלת אחדות. אנחנו מצפים לשמוע ממנו. קיימת אופציה ממשית שנהיה הסיעה הגדולה באופוזיציה. ראשות האופוזיציה היא עמדה חשובה שתסייע להציב אלטרנטיבה פוליטית ומאבק להשגת הישגים לציבור שלנו. איני סבור שגנץ ירצה שנהיה גוש חוסם".

ההישג שרשמה הרשימה המשותפת בבחירות לכנסת ה-22 הושג תודות לעבודתם המאומצת של פעיליה – ובייחוד של חברי חד"ש, מק"י ובנק"י הערבים והיהודים בכל הערים ובכל היישובים ברחבי הארץ (ר' עמוד 3 בגיליון זו הדרך הקרוב או מאמר באתר זה).

 

חד"ש ומק"י נדרשות היום, אפילו יותר מבעבר, להוביל מאבקים פרלמנטריים, עממיים ומעמדיים. תולדותיהן שזורות במאבקים נגד הממשל הצבאי, נגד הכיבוש והמלחמות, נגד הפקעת אדמות, נגד הגזענות, נגד הניצול המעמדי ונגד אפליית הנשים והמזרחים.

נוכח כישלונו הצפוי של נתניהו במימוש תכניתו להקים

שוב ממשלת ימין קיצוני עם המפלגות החרדיות, התרחיש המסתמן הוא הקמה של ממשלת "אחדות לאומית".

לכך דוחפים חוגים של בעלי ההון – שבחלקם התגייסו לטובת המתנחל אביגדור ליברמן. ניסיון העבר מוכיח שממשלות "אחדות" הן ממשלות שיתוק פוליטי. בכוחה של הרשימה המשותפת להפוך את היותה בראשות האופוזיציה לאופציה פוליטית מקובלת  בקרב האזרחים הערבים והיהודים.

שנות שלטונו האחרונות של נתניהו התאפיינו במאבקים רבים שהתנהלו ברחובות, ושחייבו אותו ואת ממשלתו לשנות מדיניות: למשל, המערכה להעלאת שכר המינימום; שביתת הנשים נגד אלימות על רקע מגדרי; המאבק נגד גירוש מהגרים ומבקשי מקלט; מחאת הקהילה הלהט"בית; ומחאת מורי והורי מערכת החינוך. גם המערכה נגד "חוק הלאום" הגזעני בעיצומה ותימשך בכל הכוח. חד"ש ומק"י יהיו גם שם.

 

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב