המערכה נגד חוק הלאום הגזעני: נציגי ועדת המעקב נפגשו בג'נבה עם נציגת האו"ם

משלחת של נציגי הציבור הערבי בישראל נפגשה אתמול (רביעי) בג'נבה עם תתנציבת האו"ם לזכויות אדם, קייט גלמור, וביקשה ממנה לפעול כדי שישראל תבטל את חוק הלאום. כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד".

בהודעה מטעם ועדת המעקב העליונה של הציבורי הערבי, בראשות מוחמד ברכה, נמסר כי הנציגים אמרו לתתהנציבה כי חוק הלאום סותר התחייבויות של ישראל כלפי הקהילה הבינלאומית, ולכן יש צורך בצעדים בינלאומיים משמעותיים כדי להגן על זכויות הציבור הערבי.

"מאמצי המשלחת מתמקדים בהצגת הפגיעה של חוק הלאום במעמד ובזכויות המיעוט הערבי בישראל, לצד ההתכחשות לזכויות העם הפלסטיני", נכתב בהודעת ועדת המעקב. "חוק הלאום סותר באופן בוטה התחייבויות ישראל מול הקהילה הבינלאומית, ועל כן נדרשים צעדים בינלאומיים משמעותיים כדי להגן על זכויות הציבור הערבי, לרבות על מעמד השפה הערבית ועל זכותם לשוויון כאזרחים וכמיעוט לאומי".

2018-09-20_194502

המשלחת של ועדת המעקב, אתמול, בתום המפגש בג'נבה. במרכז התמונה: תתנציבת האו"ם לזכויות אדם, קייט גלמור, יחד עם מוחמד ברכה (צילום: אל אתיחאד)

במשלחת משתתפים יו"ר ועדת המעקב ברכה, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), עו"ד סאוסן זהר מארגון עדאלה שעתר נגד החוק, ועו"ד עומר חמאייסי מארגון אלמיזאן. בהמשך הם ייפגשו עם נציג האו"ם לזכויות מיעוטים, אליו הגישו תלונה רשמית נגד חוק הלאום, ועם מזכ"ל איחוד הפרלמנטים הבינלאומי, אליו הגישו תלונה נגד הכנסת בעקבות חקיקת החוק ב-19 ביולי האחרון.

ח"כים מהרשימה המשותפת וחברי ועדת המעקב קיימו כבר כמה פגישות עם גורמים בינלאומיים בעקבות חקיקת חוק הלאום. לפני שבועיים נפגש יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, וביקש ממנה לגנות את החוק ולפעול במוסדות האיחוד כדי לבטלו. בנוסף, הח"כים נפגשו עם שר החוץ של לוקסמבורג וביקשו ממנו לפעול נגד חוק הלאום באיחוד האירופי.