הממשלה אישרה הקצאת 50 מיליון שקל למאבק באלימות במשפחה; ח"כ תומא-סלימאן: לא די

הממשלה אישרה היום (ראשון) הקצאת 50 מיליון שקל למאבק בתופעת האלימות במשפחה בשנת 2019. לפי הודעת הממשלה, התוכנית שאושרה תכלול הרחבת מענים במרכזי יום לטיפול בגברים אלימים, הקמת שני מרכזי חירום והגנה רב תחומיים לנפגעי אלימות במשפחה, פיתוח כלים והכשרות לאנשי מקצוע, הקמת מרכז מחקר ועוד. עוד נמסר כי התוכנית תתמקד בטיפול בגורם לבעיה, הגברים התוקפים, ולא רק במתן מענה לקורבנות האלימות, וכי הוחלט בנוסף על מיקוד מאמץ במגזר הערבי שבו תופעת האלימות במשפחה נפוצה במיוחד.

על כך הגיבה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ולשוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת): "רגע לפי הבחירות הממשלה מעבירה 50 מיליון שקל לשנת 2019 ליישום התכנית למאבק באלימות במשפחה. אבל חשוב לזכור ולהזכיר: התכנית עומדת מוכנה שנה וחצי והיא תכנית חומש בשווי 50 שקל שחייבים להשקיע בה מדי שנה. טיפול שורש באלימות כלפי נשים הוא טיפול רחב ורוחבי. נמשיך להיאבק כדי להשיג תקציב דומה לשנות הבאות". "כנראה שבחירות גוברות על הכל. מקרי רצח הנשים והאלימות לא הזיזו את הממשלה האטומה אבל הבחירות כן", הוסיפה.

3

משדולת הנשים בישראל נמסר: "מדובר בהחלטה חשובה ובתוספת תקציב נדרשת, ואנחנו מברכות על המיקוד בטיפול בגברים פוגעים. אך לאור מצב החירום בו אנו חיות וחיים, זה פשוט לא מספיק. לצד משרד הרווחה, חייבים להיות שותפים גם המשרד לביטחון פנים ומשרד החינוך, שאינם חלק מהתוכנית הנוכחית. נדרשים צעדי חירום נוספים, לרבות הכשרות, תקנים ותקציבים למשטרה ולמערכת אכיפת החוק, כדי לאכוף צווי הגנה, לאפשר מענה כולל לנשים שמגיעות כדי לקבל הגנה מצד הרשויות ולטפל באופן הוליסטי בגברים הפוגעים, כולל תקציבים לתכניות חינוך לשוויון מגדרי מטעם משרד החינוך. אנחנו לא נרפה עד שכל הצעדים הללו ייושמו".

 מארגנות מחאת הנשים מסרו: "מדובר בצעד חשוב והכרחי שמוכיח את עוצמת המאבק והישגיו, את העובדה שמאות אלפי נשים וגברים יצאו לרחובות בדרישות ברורות מהממשלה. אנחנו מברכות על ההחלטה אך מזכירות כי מדובר בתקציב שאושר כבר לפני שנתיים ועד כה יושם רק סכום זעום מתוכו. אנחנו במצב חירום, מאז השביתה נרצחו עוד שתי נשים במדינה ושנת 2018 הסתיימה עם 26 נרצחות. מדובר במספר שצריך לזעזע את מקבלי ההחלטות ולהיות בראש סדרי העדיפויות של הממשלה. נדרשים תקציבים גבוהים בהרבה לשינוי רוחבי ועמוק – ברווחה, בחינוך ובמשטרה. מחאת הנשים היתה נקודת מפנה בה הוכחנו את הכוח האדיר שיש לנשים. נמשיך לשמור את הנושא על סדר היום הציבורי במיוחד בתקופת הבחירות, ונהיה בהן קול מכריע".