המידע לא נגנב: מתקפת סייבר על מטה הבחירות של הרשימה המשותפת

מטה הבחירות של הרשימה המשותפת ספג אמש (שני) מתקפת סייבר שנועדה לשתק את מערכות המחשוב שלו ולהוציא מידע על בוחרים פוטנציאלים – כך פורסם ב"כלכליסט". ג'ורג' נוסראללה, מצוות הקמפיין של הרשימה המשותפת, אישר שאחת ממערכות הקמפיין נמצאת תחת מתקפה, אך הבהיר שנכון לעתה המתקפה נבלמה ושום מידע לא נגנב.

"בשעות האחרונות ראינו מתקפה קשה על השרתים שלנו", אמר נוסראללה "והוסיף "אנחנו לא יודעים מה מקור המתקפה. היא כנראה הגיעה מגוף שמנסה לקחת כמה שיותר מידע. עד עכשיו אנחנו עומדים בזה, השרתים שלנו עומדים בזה. ההערכה שלנו היא שהמתפקה היא לצורך הפלת המערכת, ולצורך קבלת כמה שיותר מידע. המתקפה לא מצליחה, אבל אנחנו חושבים שהיא תתחזק עד מחר".

לדברי נוסראללה, המתקפה מכוונת למערכת שיצרה הרשימה המשותפת על מנת לאפשר למצביעים, בעיקר מהציבור הערבי, לבדוק איפה נמצאת הקלפי שבה הם מצביעים. מערכת זו מנהלת מאגר מידע של הבוחרים שבדקו את כתובת הקלפי שלהם והוא העריך שהתוקפים מנסים להגיע למידע זה. "יש לנו לינק שנשלח בתפוצה רחבה בחברה הערבית, ביקרו במערכת חצי מיליון בן אדם שבדקו איפה הם מצביעים. המתקפה היא כדי לדעת מי בדק איפה הוא מצביע ולהוציא כמה שיותר נתונים על האדם הזה".

נוסראללה גם סיפר על המערך הטכנולוגי הייחודי שתפעיל הרשימה המשותפת ביום הבחירות, ושלדבריו תאפשר למטה הבחירות לעקוב בזמן אמת אחרי שיעורי ההצבעה. "יש לנו אנשים בכ-1,500 קלפיות ברחבי הארץ, בהתאם לחוק. האנשים האלו יעביר מידע למטה המרכזי בכל יישוב, ומשם למטה הראשי, את השם ואת מספר תעודת הזהות של כל אזרח שמצביע, כדי לדעת מה שיעור ההצבעה ולנסות להעריך בכלי סטטיסטיים כמה הצביעו לנו". פעילות זו, הבהיר נוסראללה, מתבצעת כולה במסגרת החוק.