המטפלות הסיעודיות יפגינו מול הכנסת: דורשות הסכם קיבוצי להסדרת תנאי עבודה ושכר

המטפלות הסיעודיות יוצאות שוב למאבק ויפגינו מול הכנסת ביום שני הקרוב בשעה 12:00. מזה שלוש שנים דורשות מטפלות הסיעוד להסדיר את תנאי השכר והעבודה שלהן. הן שבות למחות בדרישה להסכם קיבוצי ענפי שיחול על כ-120 אלף העובדות המועסקות בטיפול בקשישים.

"לא שקופה", הפגנה של המטפלות הסיעודית מול הביטוח הלאומי, אוגוסט 2019 (צילום: ועד העובדות)

"לא יכול להיות ששכרה של מטפלת סיעודית יהיה נמוך ומשפיל כלכך, לא הוגן ולא מאפשר קיום בכבוד" מסרה אלה סמילנסקי, מטפלת סיעודית וראש ועד העובדות. "לאחר כשנתיים מאבק ואינספור דיונים בכנסת וישיבות ומו"מ אנחנו נתקלנו בבעיה שהגורמים הרלוונטיים מעבירים את האחריות אחד מהשני ולא מוכנים לשבת איתנו במו"מ כדי להגיע להסכם ענפי" הוסיפה.

לדבריה "מטפלות סיעודיות משתכרות פחות משכר מינימום, אין לנו הפסקת צהריים או קפה ויש לנו מעברים בין המטופלים. כדי להגיע לשכר המינימום המטפלת צריכה לעבוד אצל שלושה, ארבעה מטופלים". עוד הסבירה סמילנסקי "המצב מחמירחסרות מטפלות עקב השכר הנמוך, עקב חוסר בתנאים סוציאליים ועקב העבודה הקשה שאנחנו עושות. קודם כל הדרישה הראשונה שלנו כלפי הביטוח הלאומי היא שחייבים לשבת אתנו ולעשות הגדרת תפקיד של המטפלתבעצם המטפלת אמורה לעשות ניקיון קל לא של כל הבית רק של החדר מטבח, שירותים מקלחת, קניות קרוב לביתעזרה בהכנת אוכל, קנית תרופות בית מרקחת, זה התפקיד. הבעיה שהוא לא ברורמנצלים את העבודה שלנוהמטפלת הפכה להיות עוזרת בית לכל המשפחה. זה ייאוש. כמה שאנחנו לא מבקשות ודורשות פשוט לא רוצים לשמוע את קולנו".