המחאה התחדשה חרף ההבטחה של שר האוצר הלבנוני שלא יהיו מסים חדשים

המחאות החברתיות ברחבי לבנון התחדשו היום (ראשון) חרף הצהרתו אמש של שר האוצר של לבנון, עלי חסן חליל, בתום פגישה עם ראש הממשלה סעד אלחרירי כי השניים סיכמו שתקציב המדינה לשנת 2020 לא יכלול מסים או היטלים חדשים. נשיא המדינה, מישל עאון, כתב בחשבון הטוויטר שלו זמן קצר לאחר ההודעה כי "מסתמן פתרון שירגיע את המחאה הציבורית נגד תוכניות הממשלה המקוריות להטיל מסים חדשים". אך ההמונים שגדשו את רחובות ביירות וכל ערי לבנון הגיבו בזעם על ההחלטה. "אנו דרושים את ההתפטרות הממשלה" הם קראו אתמול והיום. בהפגנות הבוקר השתתפה כל הנהגת המפלגה הקומוניסטית.

מפגינים נגד הממשלה, הבוקר, בהרי השוף (צילום: המפלגה הקומוניסטית הלבנונית)

המחאה שפרצה שלשום הוציאה רבבות אזרחים לרחובות ביירות, שהאשימו את האליטות הפוליטיות במדינה בקריסת הכלכלה הלבנונית. שורת הצעדים שהתכוונה הממשלה להטיל על הציבור כללה בין היתר מס על שימוש באפליקציית ווטסאפ, אך צעד זה בוטל זמן קצר לאחר שהוכרז.

אולם, המפגינים ברחובות הבירה הלבנונית לא השתכנעו והמשיכו למחות נגד הממשלה והחסימות שהוקמו על ידי המוחים בדרום, במרכז, בצפון ובהרים לא מאפשרים לתנועה לזרום בכל המדינה. כמו כן, המערכת הבנקאית תהיה סגורה החל ממחר בבוקר ועד להודעה חדשה. אתמול האשים אלחרירי את שותפיו לקואליציה בבלימת צעדים שנועדו למנוע משבר כלכלי, ואף רמז שיתפטר בתוך 72 שעות אם לא ישנו את עמדתם.