המחאה הצליחה: הגזען גופשטיין לא הוזמן לדיון על הטרדות מיניות בכנסת

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד ביטל אמש (ראשון) את הזמנתו של יו"ר ארגון הגזעני להב"ה, בנצי גופשטיין, לדיון על הטרדות מיניות בפריפריה שייערך בכנסת. ח"כ זוהר, המשמש יו"ר הוועדה לצדק חלוקתי, הזמין את גופשטיין כדי להציג נתונים שאסף על "הטרדות של גברים ערבים כלפי נשים יהודיות בערים מעורבות". מאז הזמנתו של גופשטיין ושל נציגי ארגוני להב"ה ויד לאחים קראו חברי כנסת רבים ליו"ר הכנסת וליועץ המשפטי לכנסת לבטל את הדיון. בשבוע שעבר זומן גופשטיין לשימוע לפני העמדה לדין בגין עבירות הסתה לאלימות, הסתה לגזענות והסתה לטרור וכן בשיבוש מהלכי משפט.

2017-11-20_203713

בנצי גופשטיין, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר בהפגנה של להב"ה (צילום: אקטיבסטילס)

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) עמדה בראש הדורשים לסלק את גופשטיין מדיונים בכנסת. לדבריה "הוועדה לצדק חלוקתי חורגת מתחומי הטיפול שהוקצו לה. הוועדה פולשת לתחומה של הוועדה למעמד האישה כשהיא בוחרת לעסוק בנושא ההטרדות המיניות בפריפריה".

"גופשטיין לא היה הבעיה היחידה בדיון", הוסיפה ח"כ תומאסלימאן, "הבעיה היא ארגון להב"ה ויד לאחים ועוד רשימה ארוכה של משתתפים בעלי התבטאויות ופעילות גזעניות. הדיון מהווה פגיעה בסמכותה של הוועדה לקידום מעמד האשה, שאחראית על עניין ההטרדות המיניות, בנוסף להיותו במה להסתה וניצול ציני לכאבן של הנשים העוברות הטרדות מיניות".

ח"כ תומאסלימאן הדגישה כי בדיון שקיימה הוועדה שבראשה היא עומדת, הודיעו נציגי המשטרה כי המספרים שהוצגו בידי ח"כ מהקואליציה נופחוהנתונים הראו כי דווקא חלה ירידה במספר ההטרדות המיניות בערים המעורבות".